TV Gids omroep Max groeit als kool
De betaalde oplage van MAX Magazine, de tv-gids van Omroep MAX, heeft de mijlpaal van 100.000 exemplaren per week bereikt. Dat blijkt uit de meest actuele oplagecijfers van distributeur Betapress en abonnementenbeheerder Mediacompetence.
MAX Magazine is sinds de oprichting in 2013 het enige in oplage stijgende omroepblad van Nederland. De waardering voor het blad is hoog, zo blijkt uit een (eigen) onderzoek van het Max Opinie Panel. Het blad krijgt daarin gemiddeld een 8,5.
MAX-directeur Jan Slagter is verheugd met het resultaat. “Dit is een nieuwe mijlpaal. Wekelijks noteren we veel nieuwe abonnees die enthousiast zijn over de afwijkende en originele bladformule. Ook de losse verkoop heeft een mooie uitbouw laten zien. Ik ben erg blij met de positieve respons van onze lezers. Het geeft aan dat we in korte tijd de juiste snaar geraakt hebben.”
Hoofdredacteur en uitgever Peter Contant: ”We gaan onverminderd door met de inhoudelijke uitbouw van het magazine. Nieuwe hoge oplagenummers zijn in voorbereiding. Het jongste weekblad van Nederland is nog lang niet uitgegroeid.”
MAX Magazine heeft de 100.000 betaalde oplage in drie jaar en drie maanden tijd bereikt. Op basis van winstgevende cijfers gaf het Commissariaat voor de Media MAX Magazine begin dit jaar toestemming om de exploitatie van het wekelijkse programmablad voort te zetten.
MAX Magazine is sinds de oprichting in 2013 het enige in oplage stijgende omroepblad van Nederland. De waardering voor het blad is hoog, zo blijkt uit een (eigen) onderzoek van het Max Opinie Panel. Het blad krijgt daarin gemiddeld een 8,5.
MAX-directeur Jan Slagter is verheugd met het resultaat. “Dit is een nieuwe mijlpaal. Wekelijks noteren we veel nieuwe abonnees die enthousiast zijn over de afwijkende en originele bladformule. Ook de losse verkoop heeft een mooie uitbouw laten zien. Ik ben erg blij met de positieve respons van onze lezers. Het geeft aan dat we in korte tijd de juiste snaar geraakt hebben.”
Hoofdredacteur en uitgever Peter Contant: ”We gaan onverminderd door met de inhoudelijke uitbouw van het magazine. Nieuwe hoge oplagenummers zijn in voorbereiding. Het jongste weekblad van Nederland is nog lang niet uitgegroeid.”
MAX Magazine heeft de 100.000 betaalde oplage in drie jaar en drie maanden tijd bereikt. Op basis van winstgevende cijfers gaf het Commissariaat voor de Media MAX Magazine begin dit jaar toestemming om de exploitatie van het wekelijkse programmablad voort te zetten.