Candy Crush en Wordfeud populairste games op smartphone
Candy Crush is in Nederland met 2 miljoen gebruikers de meest gespeelde game op smartphones. Wordfeud is met 1,7 miljoen actieve gebruikers een succes bij ouderen. Nederlanders geven gemiddeld bijna 2 euro per maand uit aan games. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.349 Nederlanders.
In Nederland spelen op dit moment 2 miljoen 18-plussers Candy Crush. Daarmee is het bij Nederlanders van 18 jaar en ouder het populairste spel. Twee op de drie (64%) Candy Crushers zijn vrouwen. De huidige gebruikers spelen het spel gemiddeld bijna 2 jaar. Vooral de eenvoud en dat je het alleen kunt spelen maakt het een succesvolle app. Wordfeud volgt met 1,7 miljoen actieve gebruikers. De Scrabble-variant is vooral populair bij ouderen. Eén op de drie 50-plussers die weleens een spel spelen, gebruikt deze game.
Eén op de vijf gamers (21%) is bereid te betalen voor een smartphone-game. Zij zijn gemiddeld bereid maximaal € 5,25 te betalen voor een spel. Ze geven nu €1,80 per maand uit aan games. Mannen betalen meer dan vrouwen. Eén op de tien gamers betaalt weleens voor een in-app aankoop. In-app-aankopen zijn slechts voor 8% van de gamers een reden om te stoppen met het spelen van een game.
In Nederland spelen op dit moment 2 miljoen 18-plussers Candy Crush. Daarmee is het bij Nederlanders van 18 jaar en ouder het populairste spel. Twee op de drie (64%) Candy Crushers zijn vrouwen. De huidige gebruikers spelen het spel gemiddeld bijna 2 jaar. Vooral de eenvoud en dat je het alleen kunt spelen maakt het een succesvolle app. Wordfeud volgt met 1,7 miljoen actieve gebruikers. De Scrabble-variant is vooral populair bij ouderen. Eén op de drie 50-plussers die weleens een spel spelen, gebruikt deze game.
Eén op de vijf gamers (21%) is bereid te betalen voor een smartphone-game. Zij zijn gemiddeld bereid maximaal € 5,25 te betalen voor een spel. Ze geven nu €1,80 per maand uit aan games. Mannen betalen meer dan vrouwen. Eén op de tien gamers betaalt weleens voor een in-app aankoop. In-app-aankopen zijn slechts voor 8% van de gamers een reden om te stoppen met het spelen van een game.