Fashionchick lanceert bloggers-netwerk
Het online mode platform Fashionchick lanceert het Fashionchick Blogger Netwerk met tien invloedrijke bloggers.
Het bloggersnetwerk vloeit voort uit het vorig jaar gelanceerde Net5 tv-format ‘Fashionchick: Elke dag een look’. Hierin werd samengewerkt met verschillende bloggers. De cross mediale combinatie van TV, het online shopping platform en de bloggers resulteerde in een toename in bereik, met een stijging van 227% in april 2016 ten opzichte van april 2015.
Combinatie van inspiratie en performance
Volgens Ellen Snijder, founder en brand manager van Fashionchick, vullen de bloggers en Fashionchick elkaar perfect aan: “Bloggers staan aan het begin van de sales curve; zij hebben een persoonlijke stijl en zijn op die manier krachtige inspirators voor vrouwen. Fashionchick bevindt zich aan de andere kant van de customer journey en kan de inspiratie die de bloggers leveren, omzetten tot een droom aankoop en op deze manier sales realiseren voor webshops en merken. Dankzij de Fashion Finder kan de content shopable gemaakt worden, met een hogere conversie tot gevolg.”
De bloggers die deel uitmaken van het bloggersnetwerk zijn geselecteerd door Fashionchick. Hierbij is gekeken naar persoonlijke stijl en kwaliteit van de blog, de diversiteit en naar het online bereik.
Het bloggersnetwerk vloeit voort uit het vorig jaar gelanceerde Net5 tv-format ‘Fashionchick: Elke dag een look’. Hierin werd samengewerkt met verschillende bloggers. De cross mediale combinatie van TV, het online shopping platform en de bloggers resulteerde in een toename in bereik, met een stijging van 227% in april 2016 ten opzichte van april 2015.
Combinatie van inspiratie en performance
Volgens Ellen Snijder, founder en brand manager van Fashionchick, vullen de bloggers en Fashionchick elkaar perfect aan: “Bloggers staan aan het begin van de sales curve; zij hebben een persoonlijke stijl en zijn op die manier krachtige inspirators voor vrouwen. Fashionchick bevindt zich aan de andere kant van de customer journey en kan de inspiratie die de bloggers leveren, omzetten tot een droom aankoop en op deze manier sales realiseren voor webshops en merken. Dankzij de Fashion Finder kan de content shopable gemaakt worden, met een hogere conversie tot gevolg.”
De bloggers die deel uitmaken van het bloggersnetwerk zijn geselecteerd door Fashionchick. Hierbij is gekeken naar persoonlijke stijl en kwaliteit van de blog, de diversiteit en naar het online bereik.