NRC Q verdwijnt als zelfstandige titel
NRC Q een zakelijke nieuwssite die zich richt op een jong ambitieus publiek stopt als aparte titel en gaat op in het reguliere NRC.
Volgens de mensen achter NRC Q is dit de reden: "Toen we NRC Q oprichtten, wilden we een zakelijke nieuwssite maken voor ambitieuze, jonge lezers die zich interesseren voor het bedrijfsleven, tech en carrière. Een plek ook waar we vrij konden experimenteren met digitale journalistiek, nieuwe vertelvormen en een ritme dat aansloot op (online) leesgedrag en mobiel gebruik. Al die zaken zijn het stadium van experiment sterk ontgroeid. Ze vormen nu de kern van de nieuwe NRC-website die we in oktober lanceerden. De laatste logische stap is om ook de inhoud van NRC Q helemaal op te laten gaan in NRC".
De nieuwsbrief van NRC Q wordt een nieuwe nieuwsbrief met dezelfde onderwerpen: NRC Slim Leven, een wekelijkse nieuwsbrief voor ambitieuze mensen.
De abonnees van NRC Q worden nu automatisch doorgeschoven naar NRC.
Met deze stap lijkt NRC te doen wat sommige grote bedrijven ook doen: experimenteer met een clubje buiten de staande organisatie en als het succesvol is neem je het experiment op in het portfolio van het moederbedrijf. Natuurlijk dient ook de vraag zich aan of NRC Q inderdaad dermate succesvol was: wellicht was de inhoudelijke aanpak succesvol maar was de titel commercieel niet sterk genoeg om op eigen benen te staan.
Volgens de mensen achter NRC Q is dit de reden: "Toen we NRC Q oprichtten, wilden we een zakelijke nieuwssite maken voor ambitieuze, jonge lezers die zich interesseren voor het bedrijfsleven, tech en carrière. Een plek ook waar we vrij konden experimenteren met digitale journalistiek, nieuwe vertelvormen en een ritme dat aansloot op (online) leesgedrag en mobiel gebruik. Al die zaken zijn het stadium van experiment sterk ontgroeid. Ze vormen nu de kern van de nieuwe NRC-website die we in oktober lanceerden. De laatste logische stap is om ook de inhoud van NRC Q helemaal op te laten gaan in NRC".
De nieuwsbrief van NRC Q wordt een nieuwe nieuwsbrief met dezelfde onderwerpen: NRC Slim Leven, een wekelijkse nieuwsbrief voor ambitieuze mensen.
De abonnees van NRC Q worden nu automatisch doorgeschoven naar NRC.
Met deze stap lijkt NRC te doen wat sommige grote bedrijven ook doen: experimenteer met een clubje buiten de staande organisatie en als het succesvol is neem je het experiment op in het portfolio van het moederbedrijf. Natuurlijk dient ook de vraag zich aan of NRC Q inderdaad dermate succesvol was: wellicht was de inhoudelijke aanpak succesvol maar was de titel commercieel niet sterk genoeg om op eigen benen te staan.