Ontslagronde Vice teken aan de wand?

Ontslagronde Vice teken aan de wand?
Een onverwachte ontslagronde bij Vice roept de vraag op of geld verdienen met digitale content wel zo makkelijk is als het wellicht eventjes leek.

Vice wordt door velen gezien als een goed voorbeeld van een succesvolle site waar geld verdiend kan worden met digitale content. Vandaar dat het nieuws dat op de redactie in Los Angeles 15 banen verdwijnen en dat de gehele redactie in London zelfs het veld moet ruimen als een verrassing kwam. Ook andere bekende digital only merken zoals Mashable en Buzzfeed moesten onlangs al mensen ontslaan.
Volgens Thijs Boon, CEO Vice in Nederland, is de ontslagronde geen bezuiniging maar een efficiencyslag en zal er in de toekomst gewoon worden geinvesteerd in personeel en ontwikkeling. Volgens hem zijn deze ontwikkelingen onderdeel van een groter internationaal groeiplan.

Het bericht over de ontslagen doet natuurlijk stof opwaaien omdat de new kids on the block met argusogen gevolgd worden door de traditionele media. Of de scepsis terecht is, of dat Boon gelijk gaat krijgen zal de toekomst uitwijzen...