Mediahuis goes VR
De Vlaamse krant De Standaard, onderdeel van Mediahuis, lanceert met de nieuwe app dS360 haar eerste virtual reality video-aanbod. De journalistiek van De Standaard wordt op die manier vertaald in een 360° beleving: een haast tastbare reconstructie van de aanslagen in Brussel, de sfeer van een kolkende Ghelamco Arena, een intiem concert van dEUS in de Bourla of een testrit met de nieuwe Mercedes E.
Naast de lancering van de app deelde De Standaard op zaterdag 23 april ook 130.000 gratis cardboard VR-brillen uit bij de krant en maakte het hiermee virtual reality toegankelijker dan ooit. Commerciële partner hierbij was Mercedes-Benz die meteen de 360°-primeur wegkaapt. Naar aanleiding van de lancering van de nieuwe E-klasse creëerde Mediahuis Connect een VR video die de kijker letterlijk laat ervaren hoe het voelt om de zelfrijdende Mercedes-Benz te ‘besturen’. De Mercedes-Benz VR-video wordt toegevoegd aan een reeks van redactionele items die via de dS360 app kunnen bekeken worden.
Kris Coumans, Marketing Manager Mercedes Benz: “Het is fantastisch dat Mediahuis via De Standaard aan meer dan 130.000 lezers de kans geeft om virtual reality live te ervaren. Net op het ogenblik dat wij de nieuwe E-Klasse, ons Masterpiece of Intelligence, lanceren. Voor ons is dit het geknipte moment om het technologisch leadership van Mercedes-Benz te onderlijnen en samen met Mediahuis Connect dit indrukwekkende VR project op te zetten.”
Ilse Baele, Sales Manager Mediahuis Connect: “De Mercedes-Benz VR-video is het perfecte voorbeeld van een sterke samenwerking tussen alle betrokken partijen: de adverteerder Mercedes-Benz, ZenithOptimedia als mediabureau, BBDO als creatief bureau, technische partner Yondr, de in-house videoredactie van Mediahuis en uiteraard de redactie van De Standaard. Virtual reality is een nieuwe technologie die alle kansen biedt voor het creëren van impactvolle campagnes, zeker binnen de kwalitatieve context van onze nieuwsmerken. Vanuit Mediahuis Connect zien we het als onze taak om deze technologie toegankelijk te maken voor de adverteerder.”
De dS360 app is gratis te downloaden voor Android en iOs. De app kan op zichzelf gebruikt worden door de smartphone te bewegen, of door gebruik te maken van een ‘cardboard virtual reality viewer’.
Directeur Digital Strategy van Mediahuis, Caspar van Rhijn, is op 19 mei te gast op inct.live
Naast de lancering van de app deelde De Standaard op zaterdag 23 april ook 130.000 gratis cardboard VR-brillen uit bij de krant en maakte het hiermee virtual reality toegankelijker dan ooit. Commerciële partner hierbij was Mercedes-Benz die meteen de 360°-primeur wegkaapt. Naar aanleiding van de lancering van de nieuwe E-klasse creëerde Mediahuis Connect een VR video die de kijker letterlijk laat ervaren hoe het voelt om de zelfrijdende Mercedes-Benz te ‘besturen’. De Mercedes-Benz VR-video wordt toegevoegd aan een reeks van redactionele items die via de dS360 app kunnen bekeken worden.
Kris Coumans, Marketing Manager Mercedes Benz: “Het is fantastisch dat Mediahuis via De Standaard aan meer dan 130.000 lezers de kans geeft om virtual reality live te ervaren. Net op het ogenblik dat wij de nieuwe E-Klasse, ons Masterpiece of Intelligence, lanceren. Voor ons is dit het geknipte moment om het technologisch leadership van Mercedes-Benz te onderlijnen en samen met Mediahuis Connect dit indrukwekkende VR project op te zetten.”
Peter Verrept, Business Development Manager Video Mediahuis Connect: "Ons audiovisueel aanbod met sterke eigen producties evolueert razendsnel. Virtual reality is hierbij het neusje van de zalm en zorgt voor een nóg sterkere connectie met de consument, die met volle aandacht als het ware helemaal wordt ondergedompeld in het merk.”“Vanuit Mediahuis Connect zetten we volop in op relevante en innovatieve advertising toepassingen die een meerwaarde creëren voor onze adverteerders"
Ilse Baele, Sales Manager Mediahuis Connect: “De Mercedes-Benz VR-video is het perfecte voorbeeld van een sterke samenwerking tussen alle betrokken partijen: de adverteerder Mercedes-Benz, ZenithOptimedia als mediabureau, BBDO als creatief bureau, technische partner Yondr, de in-house videoredactie van Mediahuis en uiteraard de redactie van De Standaard. Virtual reality is een nieuwe technologie die alle kansen biedt voor het creëren van impactvolle campagnes, zeker binnen de kwalitatieve context van onze nieuwsmerken. Vanuit Mediahuis Connect zien we het als onze taak om deze technologie toegankelijk te maken voor de adverteerder.”
De dS360 app is gratis te downloaden voor Android en iOs. De app kan op zichzelf gebruikt worden door de smartphone te bewegen, of door gebruik te maken van een ‘cardboard virtual reality viewer’.
Directeur Digital Strategy van Mediahuis, Caspar van Rhijn, is op 19 mei te gast op inct.live