inct.live: New In Business

inct.live: New In Business
Er gebeurt van alles in en rond het uitgeefvak. Op inct.live kunt u daarom kennismaken met een aantal spannende, leuke en inspirerende nieuwkomers die zich zullen presenteren.

Het uitgeefvak is een branche op het kruispunt van allerlei ontwikkelingen, dat is ook één van de redenen waarom werken in de uitgeverij misschien wel de leukste banen oplevert. De dynamiek van onze branche laten we zien op inct.live. Eén van de nieuwe onderdelen op het event op 19 mei is New In Business waar we een aantal nieuwe initiatieven zullen voorstellen.

Hieronder alvast een korte preview:

Anouk Binkhuysen (Faqta)
Faqta is een online leeromgeving waar kinderen op school en thuis spelenderwijs leren over kunst, cultuur, wetenschap, techniek, natuur en samenleving. Faqta stimuleert de algemene ontwikkeling en laat kinderen zich verwonderen.
 ‘De wereld verandert snel, maar het onderwijs verandert niet snel genoeg mee. Daar willen wij met Faqta verandering in brengen. We ontwikkelen een avontuurlijk leerprogramma voor kinderen in het basisonderwijs op basis van samenhangende thema's, waarin talentontwikkeling en het leren van vaardigheden centraal staan. Dit doen we op basis van de Lean Start-up Aanpak, om onze time-to-market te versnellen en een product te maken dat volledig in co-creatie met onze doelgroep is ontwikkeld. We delen graag onze ervaringen over de aanpak, de learnings en pitfalls.’
Bekijk hier de video met Anouk

Raoul Milhado (Appromoters)
Een goede app maken is slechts stap 1. Een publiek vinden is stap 2 en er geld mee verdienen is een kunst op zich.
‘Vandaag de dag zit niet iedereen alleen maar op internet, iedereen zit op het internet op zijn of haar mobiel. Wat betekent dat voor bedrijven? Hoe ga je mee in deze nieuwe ontwikkelingen als bedrijf? Appromoters is gespecialiseerd in mobile marketing en dan met name marketing voor mobiele apps. In een interactieve sessie wordt er uitgelegd waarom het zo belangrijk is om mobiel vindbaar te zijn en hoe je dit kan inzetten om klanten aan je te binden en/of extra omzetten te realiseren!’
Raoul Milhado is Founder & President van Appromotors. 
Bekijk hier de video met Raoul

Pieter Havermans (Booqees)
Kinderen groeien tegenwoordig op met digitale media en verwachten dat deze media altijd en overal beschikbaar zijn. Bij muziek, video en games kan dat al, maar bij kinderboeken was dat gek genoeg nog niet zo. Daarom is er nu Booqees.
Booqees is een digitaal leesplatform speciaal voor kinderen tot 14 jaar. Voor een vast bedrag per maand krijgen kinderen onbeperkt toegang tot de volledige catalogus met digitale kinderboeken via tablets en PC.
Pieter Havermans: ‘Met Booqees willen we kinderboeken beter vindbaar en beschikbaar maken voor de nieuwe generatie van jonge lezers. Zowel thuis als binnen het basisonderwijs. Benieuwd hoe we dit willen gaan doen en wie wij zijn? Bezoek dan ons optreden tijdens het inct.live evenement. Tot 19 mei!’
Bekijk hier de video met Pieter

Chrétien van der Aa (Gregor Samsa)
Chrétien van der Aa is CEO van Gregor Samsa. Dat biedt een tool waarmee grote hoeveelheden (auteurs)contracten automatisch worden doorzocht, geïndexeerd en gecategoriseerd. Daarmee hebben uitgevers een completer overzicht over hun verplichtingen en kunnen ze beter zakelijke beslissingen nemen.
Veel uitgevers zien er tegenop om al hun contracten door te lezen om te beoordelen of hun onderneming nog aan (gewijzigde) regelgeving voldoet. Dat kost namelijk veel tijd en moeite, vooral als het er heel veel zijn.
Chrétien heeft een passie voor techniek en werkte eerder voor bedrijven als Cisco en Polycom. In 2014 sprak hij met Hans Bousie over een project waarbij duizenden contracten onderzocht moesten worden. Het was duidelijk dat automatisering daarbij kon helpen: de basis voor Gregor Samsa was gelegd. 

Eric Ariëns (Strossle)
Strossle helpt uitgevers, bloggers en andere websites om met behulp van kunstmatige intelligentie elke bezoeker de meest relevantie content aan te bieden. Dit zorgt voor hogere bezoekersaantallen en hogere opbrengsten voor de uitgevers en een meer persoonlijke internetervaring voor de bezoekers.
Bovendien helpt het van oorsprong Zweedse bedrijf adverteerders om kostenefficiënt de juiste doelgroepen te bereiken, waardoor het percentage bezoekers dat doorklikt tot vijf maal hoger dan gemiddeld is.
Strossle is binnen twee jaar marktleider in Scandinavië geworden. Het bedrijf is inmiddels actief in tien landen, waaronder Nederland. Daar bedient het klanten als Hearst, New Skool Media, Pijper Media en Sanoma.
Eric Ariëns is General Manager Benelux van Strossle. Daarnaast is hij lid van projectgroep Branded Content  van IAB Nederland.

Meer  informatie over inct.live Direct aanmelden