New York Times zet in op digitale expansie

New York Times zet in op digitale expansie
De New York Times heeft een ambitieus plan om de digitale expansie aan te pakken: er is 50 miljoen dollar beschikbaar.

De krant gaat zelfs een hele nieuwe tak in het leven roepen: NTY Global die de digitale strategie vorm moet geven en die voor een verdubbeling zal moeten gaan zorgen van de digitale omzet. De krant trekt online al een internationaal publiek dus  zal een deel van het beschikbare budget ook ingezet worden op internationale uitbreiding. Daar ziet men juist de kansen liggen om een wereldwijd digital brand te worden.

“Every part of the company, the newsroom, product and technology, advertising and consumer marketing, and data and analytics, among others, needs to think creatively about attracting and retaining a bigger non-American audience and growing revenue outside the US,” the memo says. “We intend to cultivate a much larger and deeper readership in core markets abroad and set up teams to pursue cross-market, pan-regional topics we believe the Times can dominate journalistically, appealing to readers and advertisers alike.”

De redacteur Joe Kahn zal de directeur worden van NTY Global