Google innovatiefonds: Mediahuis valt in de prijzen

Google innovatiefonds: Mediahuis valt in de prijzen
Digital Reader Engagement, een gemeenschappelijk project van Mediahuis en Twipe, is door Google geselecteerd als een van de winnaars van het Digital News Initiative fonds. Met dit fonds wil Google vernieuwende initiatieven uit de mediasector steunen.

Het Digital Reader Engagement project van Mediahuis en Twipe wil onderzoeken in hoeverre de nieuwsconsument zich betrokken voelt bij wat hij leest in de digitale kranten. De inzichten die op deze manier verworven worden, moeten de redacties in staat stellen nog betere kranten te maken en de betrokkenheid van de lezer te vergroten. 

Met de financiële middelen die Google ter beschikking stelt, zal Twipe een nieuwe Engagement Insights module ontwikkelen die vervolgens wordt uitgerold over de verschillende redacties van Mediahuis. Het Digital Reader Engagement project bouwt voort op het Digital Reader Engagement onderzoek dat in 2015 werd uitgevoerd door Twipe, Mediahuis, iMinds en de KU Leuven.

Directeur Digitale Strategie van het Mediahuis, Caspar van Rhijn, is één van de gasten op inct.live op 19 mei.
Wilt u meer weten over wat Mediahuis doet op het digitale vlak, kom dan luisteren (en meepraten) op inct.live