Uitgeverij De Fontein start crowdfundingactie voor Urban Fantasy
Uitgeverij De Fontein is inmiddels een jaar bezig om het genre Urban Fantasy groter op de kaart te zetten. Met een crowdfundingactie willen zij nu een groter publiek aan zich binden.
De crowdfundingactie via het platform CrowdAboutNow draait specifiek om de titel Grijze ogen, het vierde deel in de ‘De Anderen’-serie van Anne Bishop. Met de eerste drie delen is de basis gelegd, nu moet de fanbase groeien.
Redacteur Sabrina Verbeek zegt over de actie: ‘We waren eigenlijk op zoek naar een originele insteek voor een ‘member gets member’-actie, waarbij vrienden en bekenden elkaar aansporen deze serie te lezen. Tegelijkertijd wilden we ook de al bestaande groep fans, die reikhalzend uitkijkt naar een nieuw deel, belonen. Via een crowdfundingactie kunnen we deze doelen combineren.’
Deelnemers aan de actie kunnen het boek, zowel in gedrukte als digitale vorm, vooruitbestellen. Daarnaast krijgen ze de mogelijkheid een goodiebag te bestellen. De inhoud van de goodiebag wordt verrijkt naarmate er meer deelnemers zijn.
‘Dat je zelf meer items krijgt als je meer mensen weet te enthousiasmeren, dat is een van de grote trekkers van een crowdfundingactie. Bovendien kunnen deelnemers aan de actie allerlei leuke pakketten kiezen om op in te schrijven. Ze kunnen bijvoorbeeld proeflezer worden, waardoor ze het boek al vóór de verschijningsdatum kunnen lezen, of meedoen aan een leesclub op de uitgeverij,’ aldus Verbeek.
De crowdfundingactie via het platform CrowdAboutNow draait specifiek om de titel Grijze ogen, het vierde deel in de ‘De Anderen’-serie van Anne Bishop. Met de eerste drie delen is de basis gelegd, nu moet de fanbase groeien.
Redacteur Sabrina Verbeek zegt over de actie: ‘We waren eigenlijk op zoek naar een originele insteek voor een ‘member gets member’-actie, waarbij vrienden en bekenden elkaar aansporen deze serie te lezen. Tegelijkertijd wilden we ook de al bestaande groep fans, die reikhalzend uitkijkt naar een nieuw deel, belonen. Via een crowdfundingactie kunnen we deze doelen combineren.’
Deelnemers aan de actie kunnen het boek, zowel in gedrukte als digitale vorm, vooruitbestellen. Daarnaast krijgen ze de mogelijkheid een goodiebag te bestellen. De inhoud van de goodiebag wordt verrijkt naarmate er meer deelnemers zijn.
‘Dat je zelf meer items krijgt als je meer mensen weet te enthousiasmeren, dat is een van de grote trekkers van een crowdfundingactie. Bovendien kunnen deelnemers aan de actie allerlei leuke pakketten kiezen om op in te schrijven. Ze kunnen bijvoorbeeld proeflezer worden, waardoor ze het boek al vóór de verschijningsdatum kunnen lezen, of meedoen aan een leesclub op de uitgeverij,’ aldus Verbeek.