Hebban.nl steunt reguliere boekverkoper met Boekhandel van de Maand-initiatief
Met ingang van vandaag 9 uur laat Hebban.nl de boekverkoop door een maandelijks wisselende reguliere boekhandel verzorgen. De grootste boekensite van Nederland en Vlaanderen biedt alle omzet aan de geselecteerde boekhandel in ruil voor promotie voor de site in de winkel.
De eerste Boekhandel van de Maand is de bekende Haagse boekhandel Paagman. De Boekhandel van de Maand is het nieuwste initiatief van Hebban om het boekenvak een duwtje in de rug te geven.
De keuze van de boekhandels wordt bepaald door de redactie van Hebban, maar lezers hebben grote invloed hierop. Zij kunnen ‘love letters’ insturen om hun favoriete boekhandel voor te dragen. Ook kunnen boekverkopers hun eigen winkel nomineren. Sinds de eerste aankondiging een maand geleden ontving de redactie al tientallen nominaties van lezers en boekhandels.
Bedenker en hoofdredacteur Sander Verheijen: ‘Boekhandels kunnen zich nu eenmaal niet onderscheiden op prijs, maar des te meer op servicegerichtheid, inhoudelijkheid en creativiteit. De boekverkopers die hun nek uitsteken en het gewoon beter willen doen dan al die anderen willen we graag belonen met een exclusief en uniek podium op Hebban én de volledige omzet van de boekenverkoop die tijdens de maand via onze site gegenereerd wordt.’
Hebban vraagt dus geen afdracht per verkocht artikel maar verlangt wel een tegenprestatie van de geselecteerde boekverkoper, in de vorm van een actieve promotie van Hebban in de winkel. Hebban stelt hiervoor reclamemateriaal (posters, boekenleggers en stickers) beschikbaar.
De eerste Boekhandel van de Maand is de bekende Haagse boekhandel Paagman. De Boekhandel van de Maand is het nieuwste initiatief van Hebban om het boekenvak een duwtje in de rug te geven.
De keuze van de boekhandels wordt bepaald door de redactie van Hebban, maar lezers hebben grote invloed hierop. Zij kunnen ‘love letters’ insturen om hun favoriete boekhandel voor te dragen. Ook kunnen boekverkopers hun eigen winkel nomineren. Sinds de eerste aankondiging een maand geleden ontving de redactie al tientallen nominaties van lezers en boekhandels.
Bedenker en hoofdredacteur Sander Verheijen: ‘Boekhandels kunnen zich nu eenmaal niet onderscheiden op prijs, maar des te meer op servicegerichtheid, inhoudelijkheid en creativiteit. De boekverkopers die hun nek uitsteken en het gewoon beter willen doen dan al die anderen willen we graag belonen met een exclusief en uniek podium op Hebban én de volledige omzet van de boekenverkoop die tijdens de maand via onze site gegenereerd wordt.’
Hebban vraagt dus geen afdracht per verkocht artikel maar verlangt wel een tegenprestatie van de geselecteerde boekverkoper, in de vorm van een actieve promotie van Hebban in de winkel. Hebban stelt hiervoor reclamemateriaal (posters, boekenleggers en stickers) beschikbaar.