NRC online: adverteerders betalen als advertentie zichtbaar is
NRC vernieuwt de digitale propositie: alleen betalen als je advertentie ook in beeld is.
Madelon Hoekstra-Fortuin, commercieel directeur NRC Media: “Wij streven ook naar een kwalitatieve manier om online campagnes zo impactvol mogelijk uit te serveren. Sinds dit jaar laden we op nrc.nl de advertenties asynchroon in. Dit houdt in dat een advertentie ‘on-scroll’ laadt, dus pas als de advertentie ook daadwerkelijk zichtbaar is voor de bezoeker van de betreffende pagina. Er worden dus geen impressies below the fold geserveerd, en daardoor ook niet berekend aan de adverteerder.”
Resultaten paywall nrc.nl
Op nrc.nl vindt de lezer kwaliteitsjournalistiek; deze content staat sinds oktober 2015 achter een paywall. De resultaten van nrc.nl zijn erg bemoedigend. Madelon Hoekstra-Fortuin; “De paywall heeft geen negatief effect op de pageviews, het aantal stukken dat een bezoeker leest ligt hoger en de gemiddelde leesduur is verdubbeld. Het metered model, dat intussen goed is voor 18 procent van onze nieuwe abonnee-instroom, toont dat lezers écht bereid zijn om te betalen voor kwaliteitsnieuws. Hierdoor bieden we de adverteerder – net als op papier – een sterk geëngageerde lezer aan.”
Madelon Hoekstra-Fortuin, commercieel directeur NRC Media: “Wij streven ook naar een kwalitatieve manier om online campagnes zo impactvol mogelijk uit te serveren. Sinds dit jaar laden we op nrc.nl de advertenties asynchroon in. Dit houdt in dat een advertentie ‘on-scroll’ laadt, dus pas als de advertentie ook daadwerkelijk zichtbaar is voor de bezoeker van de betreffende pagina. Er worden dus geen impressies below the fold geserveerd, en daardoor ook niet berekend aan de adverteerder.”
Resultaten paywall nrc.nl
Op nrc.nl vindt de lezer kwaliteitsjournalistiek; deze content staat sinds oktober 2015 achter een paywall. De resultaten van nrc.nl zijn erg bemoedigend. Madelon Hoekstra-Fortuin; “De paywall heeft geen negatief effect op de pageviews, het aantal stukken dat een bezoeker leest ligt hoger en de gemiddelde leesduur is verdubbeld. Het metered model, dat intussen goed is voor 18 procent van onze nieuwe abonnee-instroom, toont dat lezers écht bereid zijn om te betalen voor kwaliteitsnieuws. Hierdoor bieden we de adverteerder – net als op papier – een sterk geëngageerde lezer aan.”