Ecook: een Netflix voor foodlovers
Binnenkort zal de wereld kennismaken met ECOOK: de app waarmee kookliefhebbers via hun smartphone of tablet toegang krijgen tot de beste kookboeken.
Dé uitkomst voor elke thuiskok. Maar ook voor uitgevers en auteurs van kookboeken, die nu de mogelijkheid krijgen om ook het mobiele kanaal rendabel te maken. Onder leiding van CEO Henk-Jan Engelhardt moet ECOOK binnen 3 jaar in zo’n 40 landen beschikbaar zijn en verwacht het bedrijf wereldwijd zo’n 5 miljoen gebruikers te bedienen.
ECOOK gaat mensen inspireren bij het koken met snelle doordeweekse recepten tot uitgebreide feestelijke diners en alles daar tussenin. En ECOOK gaat koken nog leuker en makkelijker maken met o.a. automatisch gegenereerde boodschappenlijst die je op je mobieltje meeneemt naar de winkel of direct doorzet naar de thuisbezorgservice, handige tips, video-instructies of ingebouwde kookwekkers.
Innovatief model
De geringe abonnementskosten die de kookliefhebber hiervoor betaalt, worden gedeeld met de uitgevers en de auteurs die de recepten uit hun kookboeken via ECOOK aanbieden.
ECOOK is het eerste initiatief op het gebied van koken en eten dat het mogelijk maakt om bestaande content breed ontsluiten via mobile. Het initiatief wordt omarmd door een groeiend aantal uitgevers en auteurs. Internationaal bestsellerauteur en tv-kok Annabel Langbein is hier helder over: “ECOOK is a fantastic solution for finding that one recipe you need”.
Henk-Jan Engelhardt heeft ruime ervaring in de media- en communicatiesector. Hij werkte bij een (eigen) uitgeverij en digital publishers, maar ook bij reclamebureaus en in de omroepwereld. Hij was o.a. betrokken bij de ontwikkeling van omroep.nl, uitzendinggemist en de introductie van digitale televisie. De laatste vier jaren werkte Engelhardt in mobile.
ECOOK-founders Michiel Slegt en Rob Hermkens zijn ervan overtuigd dat Engelhardt de man is die een innovatief bedrijf als ECOOK nationaal en internationaal op de kaart kan zetten.
Topkoks voor thuiskoks
Engelhardt; “Koken is razend populair. Niet voor niets scoren kookprogramma’s en foodblogs zo goed en zijn kookboeken vrijwel het enige soort boeken waarvan er jaarlijks steeds meer verkocht worden. Mobile is volledig geïntegreerd in ons dagelijkse leven. De keuken is één van de weinige plekken waar we onze smartphone of tablet eigenlijk nog niet nuttig gebruiken. ECOOK gaat deze twee werelden combineren. We geven de thuiskok eenvoudig toegang tot vele kookboeken en vermaarde topkoks. Voor de uitgevers en auteurs van kookboeken betekent ECOOK dat zij eindelijk via het mobiele kanaal in de thuiskeuken kunnen komen en daar geld aan kunnen verdienen.”
Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan de app en worden er contracten afgesloten met uitgevers en auteurs. Medio 2016 kunnen de eerste gebruikers in Nederland van start met ECOOK.
Dé uitkomst voor elke thuiskok. Maar ook voor uitgevers en auteurs van kookboeken, die nu de mogelijkheid krijgen om ook het mobiele kanaal rendabel te maken. Onder leiding van CEO Henk-Jan Engelhardt moet ECOOK binnen 3 jaar in zo’n 40 landen beschikbaar zijn en verwacht het bedrijf wereldwijd zo’n 5 miljoen gebruikers te bedienen.
ECOOK gaat mensen inspireren bij het koken met snelle doordeweekse recepten tot uitgebreide feestelijke diners en alles daar tussenin. En ECOOK gaat koken nog leuker en makkelijker maken met o.a. automatisch gegenereerde boodschappenlijst die je op je mobieltje meeneemt naar de winkel of direct doorzet naar de thuisbezorgservice, handige tips, video-instructies of ingebouwde kookwekkers.
Innovatief model
De geringe abonnementskosten die de kookliefhebber hiervoor betaalt, worden gedeeld met de uitgevers en de auteurs die de recepten uit hun kookboeken via ECOOK aanbieden.
ECOOK is het eerste initiatief op het gebied van koken en eten dat het mogelijk maakt om bestaande content breed ontsluiten via mobile. Het initiatief wordt omarmd door een groeiend aantal uitgevers en auteurs. Internationaal bestsellerauteur en tv-kok Annabel Langbein is hier helder over: “ECOOK is a fantastic solution for finding that one recipe you need”.
Henk-Jan Engelhardt heeft ruime ervaring in de media- en communicatiesector. Hij werkte bij een (eigen) uitgeverij en digital publishers, maar ook bij reclamebureaus en in de omroepwereld. Hij was o.a. betrokken bij de ontwikkeling van omroep.nl, uitzendinggemist en de introductie van digitale televisie. De laatste vier jaren werkte Engelhardt in mobile.
ECOOK-founders Michiel Slegt en Rob Hermkens zijn ervan overtuigd dat Engelhardt de man is die een innovatief bedrijf als ECOOK nationaal en internationaal op de kaart kan zetten.
Topkoks voor thuiskoks
Engelhardt; “Koken is razend populair. Niet voor niets scoren kookprogramma’s en foodblogs zo goed en zijn kookboeken vrijwel het enige soort boeken waarvan er jaarlijks steeds meer verkocht worden. Mobile is volledig geïntegreerd in ons dagelijkse leven. De keuken is één van de weinige plekken waar we onze smartphone of tablet eigenlijk nog niet nuttig gebruiken. ECOOK gaat deze twee werelden combineren. We geven de thuiskok eenvoudig toegang tot vele kookboeken en vermaarde topkoks. Voor de uitgevers en auteurs van kookboeken betekent ECOOK dat zij eindelijk via het mobiele kanaal in de thuiskeuken kunnen komen en daar geld aan kunnen verdienen.”
Op dit moment wordt de laatste hand gelegd aan de app en worden er contracten afgesloten met uitgevers en auteurs. Medio 2016 kunnen de eerste gebruikers in Nederland van start met ECOOK.