Onderzoek: prijs niet doorslaggevend bij aankoop boek
Prijs is een belangrijk factor bij de aankoop van consumentenproducten. Maar onderzoek van GfK wijst uit dat die prijs niet allesbepalend is als het gaat om de aanschaf van een boek.
Voor kopers van boeken lijkt de kwaliteit een belangrijker criterium. Dit blijkt uit onderzoek gedaan door het Gfk in opdracht van KVB-SMB, CPNB, KB en Stichting Lezen. SMB doet vier keer per jaar onderzoek naar het koop-, lees- en leengedrag van Nederlandse consumenten.
Er zijn jaarlijkse twee reguliere metingen en twee themametingen. De eerste reguliere meting van 2016 ging onder andere over de rol van de boekenprijs, aankoopmotieven, genres, aankoopgedrag, de plaats van de bibliotheek en CPNB-campagnes.
Het uitgebreide en gedetailleerde onderzoek is onder voorwaarden op te vragen bij de SMB. Neem daarvoor contact op mevrouw Marty Langeler, KVB/SMB, 020-6240212, m.langeler@kvb.nl.
Voor kopers van boeken lijkt de kwaliteit een belangrijker criterium. Dit blijkt uit onderzoek gedaan door het Gfk in opdracht van KVB-SMB, CPNB, KB en Stichting Lezen. SMB doet vier keer per jaar onderzoek naar het koop-, lees- en leengedrag van Nederlandse consumenten.
Er zijn jaarlijkse twee reguliere metingen en twee themametingen. De eerste reguliere meting van 2016 ging onder andere over de rol van de boekenprijs, aankoopmotieven, genres, aankoopgedrag, de plaats van de bibliotheek en CPNB-campagnes.
Het uitgebreide en gedetailleerde onderzoek is onder voorwaarden op te vragen bij de SMB. Neem daarvoor contact op mevrouw Marty Langeler, KVB/SMB, 020-6240212, m.langeler@kvb.nl.