FD Media zet transitie naar online door

De FD Mediagroep publiceert haar jaarverslag over 2015. Meest opvallende ontwikkeling: de tranistie naar online zet gestaag door.
Uit het jaarverslag blijkt dat inmiddels 40% van de omzet uit digitaal komt, waarbij opvalt dat de lezersinkomsten een groter deel van de omzet zijn gaan vormen. De advertentie-inkomsten digitaal blijven op hetzelfde niveau, terwijl de advertentie-inkomsten uit print daalden.
Jeroen van DIjk, financieel directeur: "De ontwikkeling van digitale contentverdienmodellen is een speerpunt van onze strategie. Sinds 2012 is onze digitale omzet hierdoor gemiddeld met 27% per jaar gestegen. Onze gebruikersomzet nam in die periode met gemiddeld 14% per jaar toe. Het aandeel van de advertentieomzet daalde van 53% naar 42%.'

Lees verder bij FD Mediagroep
Uit het jaarverslag blijkt dat inmiddels 40% van de omzet uit digitaal komt, waarbij opvalt dat de lezersinkomsten een groter deel van de omzet zijn gaan vormen. De advertentie-inkomsten digitaal blijven op hetzelfde niveau, terwijl de advertentie-inkomsten uit print daalden.
Jeroen van DIjk, financieel directeur: "De ontwikkeling van digitale contentverdienmodellen is een speerpunt van onze strategie. Sinds 2012 is onze digitale omzet hierdoor gemiddeld met 27% per jaar gestegen. Onze gebruikersomzet nam in die periode met gemiddeld 14% per jaar toe. Het aandeel van de advertentieomzet daalde van 53% naar 42%.'

Lees verder bij FD Mediagroep