Read my e-Book passeert boekhandel

Read my e-Book passeert boekhandel


Markten verschuiven
Steeds meer markten verschuiven naar internet. Youtube, Twitter, Linkedin en Facebook delen met elkaar kennis en informatie, dit is de sleutel voor succes.
Via een eenvoudige oplossing krijgen beginnende schrijvers de mogelijkheid om hun eigen boek bij een groot publiek onder de aandacht te brengen. Hiervoor zijn geen forse investeringen nodig en uitgeverijen kunnen toetsen of er voldoende markt is voor een boek. Daarnaast kunnen de lezers het boek gratis downloaden in plaats van € 15,00 voor het boek te betalen.

Kans voor de amateurschrijver
Met name voor startende amateurschrijvers is Read my e-Book een geweldige kans, want uitgeverijen wijzen gemiddeld meer dan 70 procent van de aangeboden manuscripten af. Nu kan men met deze laagdrempelige mogelijkheid toetsen of de lezersmarkt klaar is voor een boek.

Marchel Komen, bedenker van Read my e-Book: "Online en offline kunnen elkaar in vele gevallen versterken. Het is heel gemakkelijk om via Readmyebook.nl de content te uploaden, voorzien van een illustratie en een zgn. flaptekst. Lezers kunnen het boek gratis downloaden en een waardering achterlaten op de site. Dan weet je al gauw hoe de markt erover denkt en kun je alsnog besluiten om het boek te laten drukken."

Open groeimodel
Hoe het platform zich verder ontwikkelt is volgens Marchel aan de gebruikers. "Ik wil niet vooraf alles invullen. LinkedIn had in de beginfase maar een fractie van de mogelijkheden die het nu heeft. Ons bedrijf ENNL kijkt wat de gebruiker wil en dát bouwen we. Effectieve webapplicaties zijn onze kracht, waarbij kwaliteit en transparantie voor de klant bovenaan staan. In het geval van Read my e-book zijn we zelf de initiatiefnemer en zijn de gebruikers onze klanten. Zij bepalen het succes."