CEO Kobo doet opmerkelijke uitspraken over toekomst e-boek
CEO Kobo doet opmerkelijke uitspraken over toekomst e-boek
Hij wees er onder meer op dat het grootste deel van de digitale lezers bij Kobo 55 jaar of oduer is. Tamblyn voegde daar aan toe dat die groep dus voor het eerst voorop loopt bij een digitale verandering.
Hij verbindt daar wel een conclusie aan. Blijkbaar hebben mensen als ze wat ouder zijn meer tijd om te lezen en dus zal er altijd een publiek voor boeken blijven. HIj gaat er vanuit dat er altijd een publiek voor print zal blijven, dat boeken het nog steeds goed doen als cadeau en dat sommiige genres, zoals bijvoorbeeld fotoboeken en kookboeken, digitaal ook minder succesvol zijn.
"Wellicht heeft het boek dan ook geen revolutionaire innovaties nodig, zoals andere media", stelde Tamblyn, "misschien moeten we gewoon beter worden in het verkopen van het product".
Uiteindelijk is de vorm, print, audio en digitaal niet zo belangrijk, het is de aandacht van de lezers waar het om draait.