“Na bijna zes jaar AD sluit ik daar een prachtige periode af om een nieuwe stap te maken. Dit is een goed moment,” vertelt Christiaan Ruesink. Als hoofdredacteur van Voetbal International wordt hij redactioneel eindverantwoordelijk voor alle print en online media, waaronder de magazines, websites, social media en video. Ruesink wordt bovendien creative director van Sport International, het customer media-label van WPG Sportmedia, om dat verder uit te bouwen.
Ruesink: “Voetbal International is een ijzersterk merk. En voetbal is springlevend. De belangstelling voor voetbal is nog nooit zo groot geweest: de stadions zitten vol, tv-kanalen strijden om de beeldrechten en vrijwel alle grote bedrijven willen zich associëren met voetbal. Er zijn de laatste maanden veel interessante, goede stappen gezet bij VI, ik kijk er naar uit om het merk daar samen verder te versterken en uit te bouwen”.
“Een toptransfer, om het in voetbaltermen te zeggen”
Robert van den Ham, uitgever van Voetbal International: “Een op en top mediaman en sportliefhebber met veel kennis en ervaring, ook kijkend naar zijn eerdere functies als sportjournalist bij onder meer het ANP en AD, en als chef van AD Sportwereld. Dit multimediale tijdperk met de belangrijke keuzes die we binnen VI nog gaan maken en de plannen die we met Sport International hebben, vraagt om professionals als Christiaan.”