NRC gaat zaterdag-magazine vernieuwen
Om bovenstaande doelstelling te bereiken is er gekozen voor een vaste culturele lifestyle-inhoud. De thema’s mode, interieur & design, reizen, kunst, watches & jewellery, beauty & wellness, automotive en culinair vinden elke maand hun (vaste) plek.
De makers streven ernaar om in elk nummer zo veel mogelijk vaste pijlers een plek te geven, én een thema te kiezen waaraan ook in de grote verhalen extra aandacht besteed wordt.
Elke maand is er een groot interview met een internationale bekendheid. In combinatie met verschillende kleine rubrieken en verhalen wordt het nieuwe magazine een levendig geheel.
"Het wordt een cultureel lifestylemagazine dat als enige krantenmagazine van Nederland internationale allure heeft"
Overige veranderingen
De luxe uitstraling blijft belangrijk. Maar waar in 2010, bij de oprichting van DeLUXE, het luxegevoel mede gecreëerd werd door het grote formaat en glimmende papier, definieert NRC luxe in 2016 op een modernere manier. In de nieuwe formule wordt daarom gekozen voor een handzaam magazine op een enigszins kleiner formaat, met papier van dezelfde kwaliteit of net iets witter. De uitstraling blijft groots en ruimtelijk, met veel aandacht voor mooie typografie en prachtig afgedrukte fotografie.