Jeroen Verkroost wordt nieuwe directeur IAB
Jeroen Verkroost, voormalig Chief DIgital Officer bij De Persgroep, wordt de nieuwe directeur (a.i.) bij het IAB. De huidige directeur Govaert Plesman vindt het tijd voor een nieuwe uitdaging.
Jeroen Verkroost is bijna drie jaar actief als lid van het IAB-bestuur. Als directeur ad interim moet hij zorgen dat IAB tijdens het zoeken naar haar nieuwe directeur geen momentum verliest. Met een geschiedenis als onder andere Commercieel Directeur voor Newconomy, Interactive Director bij SBS Broadcasting en Chief Digital Officer bij de Persgroep heeft hij een brede digitale achtergrond.
Jeroen zelf over zijn benoeming: “Voor mij is het een voorrecht en een eer om deze positie ad interim te mogen bekleden. Ik was bij de eerste IAB-vergaderingen in 1997 en heb IAB in bijna 20 (!) jaar zien uitgroeien tot een volwassen brancheorganisatie met nog altijd veel ambitie en jeugdig elan. Graag lever ik als directeur de komende periode een positieve bijdrage aan de verdere professionalisering en ontwikkeling van onze markt voor digital advertising en interactive marketing.”
Tijdens de interim-periode zal Jeroen terugtreden uit het bestuur.
Govaert Plesman kan terugkijken op een vruchtbare periode als directeur maar heeft besloten dat het tijd is voor een nieuwe uitdaging. “Met veel trots kijk ik terug op wat we sinds mijn aantreden bereikt hebben. De vereniging is ongekend productief geweest, onder andere op het onderwerp adblocking. Ook krijgen we van onze leden en de markt terug dat IAB zichtbaar en top-of-mind is in ons mooie vak. De telefoon rinkelt meer dan ooit en dat is een goed teken! IAB Nederland staat er gezond en goed voor.”
Jeroen Verkroost is bijna drie jaar actief als lid van het IAB-bestuur. Als directeur ad interim moet hij zorgen dat IAB tijdens het zoeken naar haar nieuwe directeur geen momentum verliest. Met een geschiedenis als onder andere Commercieel Directeur voor Newconomy, Interactive Director bij SBS Broadcasting en Chief Digital Officer bij de Persgroep heeft hij een brede digitale achtergrond.
Jeroen zelf over zijn benoeming: “Voor mij is het een voorrecht en een eer om deze positie ad interim te mogen bekleden. Ik was bij de eerste IAB-vergaderingen in 1997 en heb IAB in bijna 20 (!) jaar zien uitgroeien tot een volwassen brancheorganisatie met nog altijd veel ambitie en jeugdig elan. Graag lever ik als directeur de komende periode een positieve bijdrage aan de verdere professionalisering en ontwikkeling van onze markt voor digital advertising en interactive marketing.”
Tijdens de interim-periode zal Jeroen terugtreden uit het bestuur.
Govaert Plesman kan terugkijken op een vruchtbare periode als directeur maar heeft besloten dat het tijd is voor een nieuwe uitdaging. “Met veel trots kijk ik terug op wat we sinds mijn aantreden bereikt hebben. De vereniging is ongekend productief geweest, onder andere op het onderwerp adblocking. Ook krijgen we van onze leden en de markt terug dat IAB zichtbaar en top-of-mind is in ons mooie vak. De telefoon rinkelt meer dan ooit en dat is een goed teken! IAB Nederland staat er gezond en goed voor.”