ANP pioniert met Facebook at Work
Voor een kennisintensieve en technologie gedreven organisatie als ANP biedt Facebook at Work goede mogelijkheden om medewerkers en freelancers te betrekken bij alle verschillende activiteiten en hen de instrumenten te geven om kennis te verwerven en netwerken op te bouwen. Ik voorzie bovendien dat in de komende jaren veel bedrijven en organisaties het platform in gebruik zullen nemen in plaats van hun traditionele intranet. Dankzij onze voorsprong kunnen wij ANP-producten voor de zakelijke markt, zoals nieuwsselecties, branded blogs en andere professionele content, gericht ontwikkelen voor het gebruik op Facebook at Work."
Volgens Mark Westerhoff, CTO van het ANP, heeft Facebook at Work het grote voordeel dat bijna iedereen al weet hoe het werkt. "De timeline ziet er bekend uit en veel functionaliteiten zijn hetzelfde: je kunt berichten, nieuws en video's posten en specifieke groepen en evenementen aanmaken voor projecten, werkgroepen of afdelingen. De adoptie van het nieuwe platform zal dus soepel verlopen. Verder is Facebook at Work een gecontroleerde, beveiligde omgeving. De informatie die gedeeld wordt, is alleen beschikbaar voor geautoriseerde medewerkers en blijft eigendom van het ANP. Daarbij ben ik ervan overtuigd dat het platform een flinke en welkome reductie van het aantal interne mails zal opleveren."