Silicon Valley veteranen gaan Nederlands Crowdynews verder helpen

Silicon Valley veteranen gaan Nederlands Crowdynews verder helpen

"Dankzij hun ervaring in het helpen groeien en adviseren van bedrijven, kunnen we de volgende groeifase bereiken. Hiermee kunnen we de Amerikaanse en Britse markt vrijspelen en Crowdynews bij nieuwe gebruikers en in nieuwe sectoren introduceren."



Roeland Boonstoppel, eigenaar van Amber Venture Partners en tevens aangesteld als president-commissaris, is een venture capital en angel investor met ruim 25 jaar (bestuurs)ervaring in internationale techbedrijven uit Europa, de VS en China. Sinds 2004 is Boonstoppel actief als angel investor. 

Tim Unger, oprichter en eigenaar van Consulting in Human Capital en recent aangesteld commissaris, heeft meer dan 20 jaar algemene managementervaring in verschillende technologiemarkten die aan het voorfront staan. 

Neal Dempsey, General Partner bij Bay Partners, is het eerste lid van de nieuw geformeerde Adviesraad van het bedrijf. Vanuit Menlo Park, Californië, is Dempsey al ruim 25 jaar investeerder in Silicon Valley. Hij investeerde in onder meer Eloqua, Guidewire en DropCam, die enkele van de meest succesvolle exits van het afgelopen decennium hebben gekend. 

Mario Garcia heeft ruim 40 jaar ervaring als visual journalist, ontwerper, consultant en academicus; ook is hij auteur van 13 boeken, waaronder zijn eerste digitale boek 'The iPad Lab: Storytelling in the Age of the Tablet'. Garcia heeft wereldwijd meer dan 700 nieuwsorganisaties van advies voorzien, waaronder de Wall Street Journal, de Washington Post, South China Morning Post, Aftenposten, De Telegraaf en El Tiempo. 

"De paden van traditioneel nieuws en social media kruisen vandaag de dag steeds sneller en heftiger en de scheidslijnen zullen blijven vervagen", zegt Roeland Boonstoppel van Amber Venture Partners. "De social media curatietechnologie van Crowdynews heeft de potentie om een veranderende rol te spelen in hoe deze twee mediums op elkaar inwerken en reageren. Het vergroot de mogelijkheden in andere sectoren, zoals marketing voor merken en online verkoop en ik ben verheugd om deelgenoot te mogen zijn van de verdere vorming van het bedrijf."

In het decembernummer (2015) van inct.magazine  staat een uitgebreid interview met de mannen achter Crowdynews