Uitgever Wayne Parker Kent begint reclamebureau voor content marketing
Online uitgever Wayne Parker Kent lanceert een eigen reclameburau, WPK The Agency, dat zich specifiek zal richten op content marketing.
Het model van de uitgeverij, bekend van titels als NSMBL, Beautify en Froot, ligt al dicht tegen content marketing aan. In het verleden ontwikkelde men ook al campagnes voor merken als KPN en Samsung. Mark Schoones, creative lead bij WPK, geeft aan dat het verbinden van content en merken al lang de kern van is van wat ze doen, Nu wordt het model ook omgedraaid in de zin dat WPK merken ondersteunt bij het zoeken naar content.
Schoones: "Omdat we geloven dat zowel merken als uitgevers uiteindelijk op zoek zijn naar hetzelfde: een publiek dat geïnteresseerd is in hun verhaal."
Het model van de uitgeverij, bekend van titels als NSMBL, Beautify en Froot, ligt al dicht tegen content marketing aan. In het verleden ontwikkelde men ook al campagnes voor merken als KPN en Samsung. Mark Schoones, creative lead bij WPK, geeft aan dat het verbinden van content en merken al lang de kern van is van wat ze doen, Nu wordt het model ook omgedraaid in de zin dat WPK merken ondersteunt bij het zoeken naar content.
Schoones: "Omdat we geloven dat zowel merken als uitgevers uiteindelijk op zoek zijn naar hetzelfde: een publiek dat geïnteresseerd is in hun verhaal."