Nieuwe Parool wordt 'ode aan dode bomen'
Het Parool gaat restylen. Op 10 februari verschijnt de krant voor het eerst in vernieuwde vorm: een nieuw logo, een andere broodletter en een aangepaste vormgeving.
Het ontwerp komt van Jacek Utko uit Warschau, die in april van dit jaar met het Vlaamse De Morgen de prijs voor ‘Best Designed Newspaper’ in de wacht sleepte.
Utko grijpt voor Het Parool terug naar de oude, massieve krant uit de jaren ‘50-‘60, met veel tekst. Als basiskleuren is voor zwart-wit gekozen; de kleur komt vooral uit de fotografie. Hoofdredacteur Ronald Ockhuysen: ‘Juist in deze digitale tijden waarin iedereen op zijn telefoon kijkt moet de krant nadrukkelijk een ander soort beleving zijn. We brengen een ode aan de dode bomen.’
Lees verder bij Villamedia
Het ontwerp komt van Jacek Utko uit Warschau, die in april van dit jaar met het Vlaamse De Morgen de prijs voor ‘Best Designed Newspaper’ in de wacht sleepte.
Utko grijpt voor Het Parool terug naar de oude, massieve krant uit de jaren ‘50-‘60, met veel tekst. Als basiskleuren is voor zwart-wit gekozen; de kleur komt vooral uit de fotografie. Hoofdredacteur Ronald Ockhuysen: ‘Juist in deze digitale tijden waarin iedereen op zijn telefoon kijkt moet de krant nadrukkelijk een ander soort beleving zijn. We brengen een ode aan de dode bomen.’
Lees verder bij Villamedia