NRC Media stapt nog niet over op CPM bij printtitels

NRC Media stapt nog niet over op CPM bij printtitels


De huidige vraagstelling binnen de NOM Print Monitor is zo ingericht dat als een respondent aangeeft van een bepaalde titel géén papieren versie gelezen te hebben – maar wel de digitale – dan wordt die persoon niet meegenomen in de berekening van gemiddeld bereik. Per titel is dus weliswaar nu wel bekend welk percentage lezers alleen de printversie leest, welk percentage lezers digitaal leest en welke lezers een combinatie toepassen, echter, er is nog geen inzage in het gemiddelde bereik van lezers die enkel digitaal lezen.

Het aantal digitale gebruikers van NRC groeit. Echter, deze lezers zijn niet meegenomen in de vervolgvragen van de NOM Print Monitor en zodoende niet meegerekend in het gemiddelde bereik.
Omdat een substantieel deel van het bereik van NRC nog niet is opgenomen in de bereikcijfers, is er momenteel nog geen volledige weergave van de werkelijkheid. De digitale lezer wordt vooralsnog uitgesloten in de bepaling van gemiddeld bereik. Dit is de reden dat NRC nog niet de overstap maakt naar CPM tarifering.