TMG: Spitsnieuws verdwijnt, focus op Metro en lancering customer publishing-tak

TMG: Spitsnieuws verdwijnt, focus op Metro en lancering customer publishing-tak
Het vakblad Adformatie publiceert een interview met directeur-uitgever Harry de WIt van TMG waarin hij een aantal veranderingen en vernieuwingen aankondigt.



"Spitsnieuws wordt nu per 1 december 2015 opgeheven ‘om vol op het merk Metro te focussen’, zegt De Wit. Metro moet nog meer een echt jongerenmerk worden. Eerder werd al een samenwerking met Ubideo aangekondigd. Dat is een app ‘waarmee je op ieder gewenst moment kunt kijken naar live streams op elke locatie in de wereld waar op dat moment een Ubideo gebruiker aanwezig is’.
Ook gaat Metro zich meer richten op mobiel en ov en moeten de redacties van De Telegraaf en Metro meer gaan samenwerken.

TMG Landelijke Media gaat ook een nieuwe customer publishingtak opzetten, waarvoor Mirjam Brinks (ex-Scripta Media) is aangenomen.

Meer over het interview met De Wit bij Adformatie