TMG blijft krimpen

TMG blijft krimpen


De EBITDA kwam in het derde kwartaal uit op € 6,7 miljoen ten opzichte van € 9,8 miljoen in de vergelijkbare periode vorig jaar. De lagere opbrengsten konden voor een belangrijk deel gecompenseerd worden door diverse kostenbesparingsinitiatieven en lagere aan de omzet gerelateerde kosten.

Onder normale economische omstandigheden zijn de bedrijfsactiviteiten van TMG onderhevig aan seizoensinvloeden. In het tweede en vierde kwartaal zijn de advertentie-inkomsten hoger dan in de rest van het jaar. Dat hangt samen met de feestdagen in die perioden. De losse verkoop van De Telegraaf en de uitgaven van Keesing Media Group zijn in het derde kwartaal hoger vanwege de vakanties. Presentatie van de cijfers is op basis van totale activiteiten. De vergelijkende cijfers 2014 zijn hiervoor aangepast.

Om de trend te keren focust TMG steeds meer op product- en conceptontwikkeling via haar domeinen en verdere versterking van de hoofdmerken, met de nadruk op digitale groei.