Pijper Media neemt Grazia over van Sanoma

Pijper Media neemt Grazia over van Sanoma
Pijper Media heeft Grazia overgenomen. Grazia is een krachtig merk gericht op vrouwen met een specifieke focus op fashion, beauty en lifestyle.



De titel Grazia bestaat sinds 1938 en verschijnt in 24 landen waardoor het ook internationaal een zeer sterk netwerk heeft. Met haar grote frequentie en bereik zowel in print als digitaal, en Mondadorie als zeer professionele licentiepartner, ziet Pijper Media Grazia als een grote verrijking voor het portfolio van haar uitgeverij.

Het merk omvat een wekelijks magazine met een oplage van 60.000, een sterke digitale positie, events en awards. In Nederland zal Grazia binnen Pijper Media als wekelijkse glossy blijven verschijnen. Pijper Media gelooft sterk in de onderscheidene kracht van actualiteit en hot-news dat middels deze frequentie aan het magazine wordt gegeven.

Samen met de huidige redactie ziet Pijper Media er naar uit om de marktleidende positie van het magazine te behouden en verder uit te bouwen. De redactie van Grazia zal gevestigd worden in Amsterdam bij de titels Golfers Magazine, Nieuwe Revu, Panorama en Playboy. Sanoma blijft voor Pijper Media zowel de nationale- als internationale acquisitie doen voor Grazia.