Eindejaarcolumn: De uitgeverij in een neerwaartse spiraal?

Eindejaarcolumn: De uitgeverij in een neerwaartse spiraal?


Er is met de komst van deze ontwikkelingen ook plaats voor nieuwe businessmodellen en ik denk dat je daar dankbaar gebruik van moet maken. Zo ben ik de afgelopen maanden bezig geweest met het opzetten van 'StoryBoox': een digitale uitgeverij voor kinderboeken.
Het verschil met een 'gewone' uitgeverij? In plaats van de gedrukte boeken, leveren we de verhalen in de vorm van een App. Er komt dus geen drukker of boekhandelaar meer aan te pas en de financiële investeringen die ik heb moeten doen om de boel op te zetten waren minimaal.

Maar misschien wel het meest verrassende: StoryBoox is in de eerste plaats ontstaan uit verbazing over het otbreken van een soortgelijk initiatief. Gek hè?
Ikzelf ben zelf trouwens tweeëntwintig, vers afgestudeerd aan een kunstacademie en vind het uitgeven tot nu toe alles behalve saai en conservatief.