Nieuwe vorm van publiceren oplage- en bereikscijfers
In de nieuwe rapportage wordt onderscheid gemaakt tussen een gratis informatiedeel en een betaald informatiedeel (met login). In het gratis deel zullen bij print oplage (HOI) de meest actuele voortschrijdende jaargemiddelden voor totaal betaalde gerichte oplage en totaal verspreide oplage zichtbaar zijn. In het betaalde deel (achter login) zijn gedetailleerde gegevens over de meest actuele periode en drie jaar historie beschikbaar.
Voor het bereik van de print edities zal in het gratis deel het gemiddeld bereik voor de groep 13 jaar en ouder van alle in de NOM Print Monitor (NPM) gemeten titels gepubliceerd worden. Achter de login zal voor alle titels ook een uitsplitsing naar geslacht, leeftijd en welstand opgenomen worden. Planning publicaties voor dagbladen en magazines
De publicatie van de print oplage (HOI) over de periode Q2 2014 t/m Q1 2015 zal voor dagbladen en magazines eind september 2015 plaatsvinden. Dit zal een (voortschrijdend) jaargemiddelde zijn. In diezelfde publicatie zullen ook de bereikscijfers van NPM 2014-II/2015-I en de nieuwe gegevens voor digitale censusdata gepubliceerd worden. Voor digitale censusdata zijn nieuwe definities en afspraken over de manier van registreren gemaakt. Planning publicatie vaktijdschriften
Voor vaktijdschriften zal een afwijkende planning worden gehanteerd: maandag 29 juni a.s. zullen de (voortschrijdende) jaargemiddelden oplage (HOI) Q2 2014 t/m Q1 2015 worden gepubliceerd. Zij zullen per september 2015 ook aansluiten bij de hierboven vermelde wijze van publiceren.