Media Park biedt start-ups de ruimte

Media Park biedt start-ups de ruimte


“Als je business wilt maken, snel wilt groeien, je concentreert op mediadiensten en de kennis van de mediabedrijven goed kunt gebruiken, dan is er maar één plaats waar je moet zijn: het Mediapark in Hilversum. Hier zit de business, de klanten, de expertise, de investeerders en de faciliteiten om start-ups een springplank te bieden” aldus Mark Achterberg, commercieel directeur van het Media Park.

Ton van Mil, directeur iMMovator en organisator van de wedstrijd: “De grote, bestaande ondernemingen op het Mediapark kunnen hecht samenwerken met de start-ups en daardoor innovatie in onze industrie dicht bij huis halen en verder helpen! De start-up faciliteiten op het Media Park worden zeer betaalbaar in de markt gezet. De winnaar van de Start-up wedstrijd profiteert zelfs een jaar lang van gratis huisvesting. Daarnaast krijgt dit bedrijf ook coaching en podium aangeboden via het iMMovator netwerk en via de partners in het Mediapark Accelerator programma. Een vliegende start in de media industrie gegarandeerd!”

Jan Müller, directeur Beeld en Geluid: “Vanuit Beeld en Geluid zijn we niet alleen bezig met het verleden van media, maar investeren we volop in de toekomst ervan. Uiteraard met het toegankelijk maken van de schatten in ons archief, zowel online als in moderne multimediale museale applicaties zoals we die in onze Experience bieden. We verbinden ons graag aan start-ups om de ontwikkeling van media naar multimedia-archief te helpen vormgeven. Start-ups hebben de snelheid, focus en flexibiliteit die daarvoor nodig is en op hun beurt profiteren zij van de beschikbare content en data, en van de kennis en innovatie die Beeld en Geluid ontwikkelt.”

Beginnende bedrijven worden door de deelnemende partners uitgedaagd mee te pitchen in de Start-up wedstrijd. Alle informatie daarover is te vinden op de website van iMMovator. In de pitch wordt bedrijven met name gevraagd waarom juist zij een verrijking zijn voor het Media Park, wat ze nodig hebben van de aanwezige partners en hoe ze waardevol zijn voor de al aanwezige bedrijven op het park.

De winnaar wordt begin september bekend gemaakt bij het Cross Media Café Coming Soon gecombineerd met de feestelijke Seizoensopening op het Media Park. De jury van de wedstrijd bestaat uit:
• Pieter Broertjes, burgemeester van de Gemeente Hilversum
• Jan Müller, directeur Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid
• Roel Raatgever, directeur UtrechtInc
• Edwin Hengstmengel, Investment Manager, Van den Ende & Deitmers Crossmedia Fund
• Henk Hagoort, Voorzitter Raad van Bestuur van de Nederlandse Publieke Omroep
• Mark Achterberg, commercieel directeur van het Media Park

De Start-up wedstrijd maakt onderdeel uit van het Media Park Accelerator Programma dat op dit moment uitgewerkt wordt onder leiding van iMMovator. Het programma heeft als doel om start-ups, snelle groeiers en samenwerkende flexwerkers/ZZPers te helpen hun business te versnellen. Het voorziet in coaching, kennisuitwisseling, toegang tot kapitaal en benut de aanwezige netwerken optimaal. iMMovator zoekt partners voor het programma.