MPJC: Expertsessies over toekomst van journalistiek, datastrategie en virtual reality
Een greep uit het aanbod:
• De data challenge - ‘Big Data’ steeds meer hét buzzword. Maar hoe ziet die toekomst er eigenlijk in de praktijk uit? En wat wat voor eisen stelt een succesvolle datastrategie eigenlijk aan die organisaties zelf?
• Virtual Reality cases: Hoe kun je met VR media-ervaringen zo dicht mogelijk bij de consument brengen? Tijdens deze expertsessie komen cases aan bod van VPRO, Triple IT en Terre des Hommes.
• Stimuleringsfonds voor de Journalistiek presenteert vier toekomstscenario’s voor de journalistiek. Wat moeten we als sector doen om een gezond journalistiek ecosysteem te handhaven?
• Gen xyz, het einde van tv & radio. Hoe gebruikt deze generatie media en wat gaat er in ze om als zij met social media, games of streaming services bezig zijn? Wat betekent dit voor de toekomst?
• Special Bright Uitpakparty, proudly presented by RTL Z. Er wordt kort vooruitgeblikt op de veranderingen bij RTL Z en tech, en David Lemereis presenteert een echte Bright Uitpakparty!
Plenaire programma
Tijdens het plenaire congres van MPJC vertellen Nederlandse pioniers je hoe zij het hebben gemaakt buiten onze landsgrenzen. Zet je in op lineaire televisie of online? Gaat virtual reality verder met zijn opmars de wereld te veroveren? Hoe word je koploper op het gebied van online video? Met bijdragen van o.a. Henk Hagoort (NPO), Eelko van Kooten (Spinnin’Records), Frank Botman (Dasym) en Jan Riemens (Zoomin.TV).
Meer informatie?
Bekijk hier de line up van sprekers, de opzet van het programma of wie zich al hebben ingeschreven voor MPJC2015.