Onderzoek 2015: Bladen op Facebook
Voor veel magazines is een aanwezigheid op Facebook niet meer weg te denken. Logisch: je wilt als mediamerk daar zijn waar veel lezers zich bevinden. Bijna alle Nederlandse tijdschriften gebruiken Facebook als middel om content te verspreiden, lezers naar de site te halen en interactie te hebben met de doelgroep. Op basis van een uitgebreide analyse blijkt dat met deze activiteiten wisselende successen worden geboekt.
Facebook in Nederland kent 9,4 miljoen gebruikers, waarvan 6,6 miljoen het social medium dagelijks gebruikt. Interactie met lezers is voor veel mediamerken van levensbelang. Bij ongeveer een derde van de onderzochte mediamerken geldt dat het bereik op Facebook de papieren oplage inmiddels overstijgt. Via Facebook komt bovendien gemiddeld 75% tot 95% van alle lezers naar de website van een magazine. Wie voor z’n advertentie-inkomsten afhankelijk is van een groot online bereik, kan dus niet zonder Facebook.
Lees het verslag en onderzoek bij De Bladendokter
Facebook in Nederland kent 9,4 miljoen gebruikers, waarvan 6,6 miljoen het social medium dagelijks gebruikt. Interactie met lezers is voor veel mediamerken van levensbelang. Bij ongeveer een derde van de onderzochte mediamerken geldt dat het bereik op Facebook de papieren oplage inmiddels overstijgt. Via Facebook komt bovendien gemiddeld 75% tot 95% van alle lezers naar de website van een magazine. Wie voor z’n advertentie-inkomsten afhankelijk is van een groot online bereik, kan dus niet zonder Facebook.
Lees het verslag en onderzoek bij De Bladendokter