Blendle breidt uit naar Duitsland
Blendle is vanaf nu ook in Duitsland beschikbaar. Er zijn contracten gesloten met Der Spiegel, Die Zeit, Stern en vele andere titels.
Het is de eerste stap in een internationale uitrol, zegt Blendle. Later moeten ook bijvoorbeeld Frankrijk en de Verenigde Staten worden toegevoegd. De nieuwe stap is spannend voor de club, vertellen Blankesteijn en Klöpping. "Duitsland is echt wel een beetje anders dan Nederland", vertelt Klöpping. "Het internet is bijvoorbeeld veel minder snel. Het wordt spannend om te zien hoe dat zich gaat ontwikkelen."
Met de stap naar de oosterburen boort Blendle een enorme markt aan, want er worden in Duitsland veel verschillende kranten en bladen gelezen. Met meer dan 17 miljoen verkochte kranten per dag is Duitsland het land met de hoogste krantenverkoop in Europa. Blendle verwacht in Duitsland dan ook een veelvoud aan abonnementen te kunnen verkopen ten opzichte van Nederland. De teller in het thuisland staat op 250.000 accounts.
Tegelijkertijd lijkt juist de populariteit van de papieren krant in Duitsland een hindernis te kunnen zijn. Het digitale lezen van kranten en tijdschriften is bij de oosterburen nog niet zo populair als hier.
Het is de eerste stap in een internationale uitrol, zegt Blendle. Later moeten ook bijvoorbeeld Frankrijk en de Verenigde Staten worden toegevoegd. De nieuwe stap is spannend voor de club, vertellen Blankesteijn en Klöpping. "Duitsland is echt wel een beetje anders dan Nederland", vertelt Klöpping. "Het internet is bijvoorbeeld veel minder snel. Het wordt spannend om te zien hoe dat zich gaat ontwikkelen."
Met de stap naar de oosterburen boort Blendle een enorme markt aan, want er worden in Duitsland veel verschillende kranten en bladen gelezen. Met meer dan 17 miljoen verkochte kranten per dag is Duitsland het land met de hoogste krantenverkoop in Europa. Blendle verwacht in Duitsland dan ook een veelvoud aan abonnementen te kunnen verkopen ten opzichte van Nederland. De teller in het thuisland staat op 250.000 accounts.
Tegelijkertijd lijkt juist de populariteit van de papieren krant in Duitsland een hindernis te kunnen zijn. Het digitale lezen van kranten en tijdschriften is bij de oosterburen nog niet zo populair als hier.