Nieuw platform: Pressmarket, tekstmarkt voor bedrijven en de media

Nieuw platform: Pressmarket, tekstmarkt voor bedrijven en de media


Veranderen medialandschap
Müller: “Het doel van Pressmarket is veranderen van het markt voor media en de positie van schrijvers te verbeteren. Wij vonden het opmerkelijk dat er zoveel beeldbanken zijn, maar dat er nog geen platform was waarop teksten voor een goede prijs worden aangeboden, dus besloten dit zelf op te zetten. Afgelopen maanden hebben we de techniek gebouwd. We starten in Nederland, maar we verwachten het concept snel daarna ook internationaal uit te rollen.”

Credit
Pressmarket biedt niet alleen teksten aan van journalisten, maar ook van bloggers, auteurs en experts die het leuk vinden om hun publiek te verbreden. Inmiddels hebben enkele honderden schrijvers zich aangemeld, net als een aantal grote perscollectieven. Bedrijven kunnen straks kiezen uit honderden teksten over uiteenlopende onderwerpen. Deze zijn los te koop met ‘credits’. De prijs daalt als er een abonnement wordt afgesloten.

Floris Müller werkte jaren als journalist bij onder andere NOS en Quote voor hij in 2010 The International Correspondent begon, een magazine gericht op expats in Nederland. Zijn partner Jeroen van ’t Hoff is al 15 jaar actief als ondernemer en richt zich op marketing en communicatie. Zijn onderneming HarperJones, gevestigd in Hilversum, biedt zogenoemde ‘engaging experiences’ aan vooral financiële bedrijven.