Sanoma Belgie maakt strategische keuze en verkoopt titels aan De Persgroep

Sanoma Belgie maakt strategische keuze en verkoopt titels aan De Persgroep


Henk Scheenstra, CEO van Sanoma Media Belgium: “De keuze voor de domeinen Vrouwen en Home&Deco ligt voor de hand: zo is Libelle/Femmes d'Aujourd'hui nu reeds het belangrijkste vrouwenweekblad en Feeling/Gael het meest vooraanstaande vrouwenmaandblad in België.

Onze lezers, en in het bijzonder vrouwen, staan hiermee centraal en zijn het uitgangspunt in onze aanpak. Door te focussen op deze domeinen zullen we nog beter onze missie kunnen vervullen: dicht bij onze doelgroepen staan met relevante en sterke merken, producten en diensten. Dit op alle platformen om daarmee ook onze B2B partners optimaal te kunnen bedienen.”


Met deze transactie verwerft De Persgroep bladen waarin het sterk gelooft en die thuis horen in de domeinen Nieuws en Ontspanning waar het een grote ervaring heeft opgebouwd.

Koen Verwee, CEO van De Persgroep Publishing: "Humo, Story, TeVe Blad en Vitaya zijn stuk voor stuk bladen die nauw aansluiten bij de nieuws- en entertainmentmedia die we al in huis hebben. De markt van gedrukte media staat onder druk, maar is nog steeds belangrijk en meer dan de moeite waard om in te investeren.
Bovendien liggen er mooie kansen om met sterke titels succesvolle digitale media te bouwen. Daar gaan we werk van maken, samen met onze nieuwe medewerkers.”

De transactie zal snel aangemeld worden bij de Belgische mededingingsautoriteit. Zo lang het onderzoek duurt en tot de goedkeuringsbeslissing van de Belgische mededingingsautoriteit, zullen de betrokken titels verder uitgegeven worden door Sanoma.