Luitingh-Sijthoff lanceert nieuw uitgeefconcept: het digitale feuilleton

Luitingh-Sijthoff lanceert nieuw uitgeefconcept: het digitale feuilleton
Op 14 mei jl ging De deal in première: een nieuw digitaal uitgeefconcept, waarbij de lezer wordt uitgedaagd om zich twee weken lang mee te laten nemen in een leeservaring die vergelijkbaar is met het volgen van een tv-serie.

De deal is een corporate roman à la Suits over een miljardendeal die zes mensen samenbrengt. Uitgeverij Luitingh-Sijthoff brengt de roman, die uit twaalf afleveringen en evenveel cliffhangers bestaat, gedurende twee weken als een e-serie. Iedere aflevering heeft ook een eigen soundtrack op Mixcloud.com en  lezers kunnen via WhatsApp dagelijks updates en voorproefjes ontvangen.

De eerste drie afleveringen van De deal zijn gratis. Deze kunnen in één keer gedownload worden bij alle grote online boekhandels. Vanaf 21 mei verschijnt er dagelijks een nieuwe aflevering voor € 0,99 per stuk. De leestijd per aflevering is ongeveer 30 minuten. Voor de mensen die hun leestempo liever zelf bepalen, kan De deal vanaf 2 juni ook in zijn geheel gedownload worden. Ook is de roman vanaf die dag als paperback in de boekhandel verkrijgbaar.