Grote mediabedrijven willen vinger in de pap bij ANP
De grote Nederlandse mediabedrijven azen op een gedeeltelijke overname het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP). Sinds enkele maanden vinden gesprekken plaats met eigenaar V-Ventures over de verkoop van circa de helft van alle aandelen, zo meldt Villamedia.
Het gaat om De Persgroep, het Mediahuis, TMG, RTL, Sanoma en NPO. Dat heeft Villamedia uit betrouwbare bron vernomen. Wellicht komen de partijen binnen enkele maanden tot een akkoord, aldus een ingewijde. Een bron bij De Persgroep zegt dat hij “gehoord heeft dat er wordt onderhandeld.”
Kranten en omroepen willen weer een vinger in de pap krijgen bij het ANP. De insteek is dat ze mede de koers willen bepalen. Het ANP werd tachtig jaar geleden opgericht door de Nederlandse Dagblad Pers.
Lees verder bij Villamedia
Het gaat om De Persgroep, het Mediahuis, TMG, RTL, Sanoma en NPO. Dat heeft Villamedia uit betrouwbare bron vernomen. Wellicht komen de partijen binnen enkele maanden tot een akkoord, aldus een ingewijde. Een bron bij De Persgroep zegt dat hij “gehoord heeft dat er wordt onderhandeld.”
Kranten en omroepen willen weer een vinger in de pap krijgen bij het ANP. De insteek is dat ze mede de koers willen bepalen. Het ANP werd tachtig jaar geleden opgericht door de Nederlandse Dagblad Pers.
Lees verder bij Villamedia