Reed zet Elsevier Magazine in etalage
Het gonsde al een tijdje rond, maar het is nu officieel: Reed Business zet Elsevier Magazine in de etalage. Het magazine past niet meer binnen de strategie van Reed.
Reed Business, onderdeel van de RELX Group, zet het markante magazine te koop omdat men zich wil gaan concentreren op wetenschappelijke informatie. Dat onderdeel van het concern is winstgevend, terwijl Elsevier Magazine zich, net als andere opinie-bladen, in zwaar(der) weer bevindt. De oplage van het magazine is deze eeuw nagenoeg gehalveerd: van 145.000 naar 80.000. Daarmee is Elsevier nog wel een van de grootste opiniemagazines van ons land, maar de trend is onmiskenbaar.
Blikvanger van het magazine is Arendo Joustra die al vijftien jaar aan het hoofd van de redactie staat. Daarmee is hij de langst zittende hoofdredacteur in deze sector (van kranten en opiniebladen).
Reed Business, onderdeel van de RELX Group, zet het markante magazine te koop omdat men zich wil gaan concentreren op wetenschappelijke informatie. Dat onderdeel van het concern is winstgevend, terwijl Elsevier Magazine zich, net als andere opinie-bladen, in zwaar(der) weer bevindt. De oplage van het magazine is deze eeuw nagenoeg gehalveerd: van 145.000 naar 80.000. Daarmee is Elsevier nog wel een van de grootste opiniemagazines van ons land, maar de trend is onmiskenbaar.
Blikvanger van het magazine is Arendo Joustra die al vijftien jaar aan het hoofd van de redactie staat. Daarmee is hij de langst zittende hoofdredacteur in deze sector (van kranten en opiniebladen).