Danny wordt Master of Media Innovation (2)

Danny wordt Master of Media Innovation (2)


Dit is een van de onderwerpen waar ik een stuk over moet schrijven binnen de Media Theorie module. Inmiddels ben ik ook al ver (al 3000 woorden) met de volgende opdracht, waarin er een compleet uitgewerkt en onderbouwd vervolg in drie varianten moet komen over de film The Incredibles. Doelstelling is dat je creativiteit met gedegen onderzoek onderbouwt en in de vorm van een Product Rapport aan een potentiele opdrachtgever moet kunnen aanbieden. En daar is natuurlijk veel research voor nodig.

Beide onderdelen tellen samen mee voor het cijfer voor deze module. Best spannend want je weet niet precies hoe een en ander beoordeeld / geïnterpreteerd  gaat worden. Daarnaast blijft de module Research en Communicatie naast de andere modules doorlopen. Met stevige huiswerk opdrachten die tijdens de les besproken worden en als basis gaan dienen voor het Research Proposal dat je doet maar ook ter voorbereiding op de uiteindelijke Graduation Thesis en de verdediging daarvan.

De volgende module Business Models heeft zich inmiddels ook al aangediend en de opdrachten staan klaar. Voor het onderdeel Strategy, Innovation and Entrepreneurship (SIE) moeten wij 7 lijvige artikelen doorworstelen, een individueel  Literature Review schrijven en een presentatie voorbereiden en inleveren over ons artikel “Ambidexterity as a dynamic capability”. Dit is een groepsopdracht die meteen voor een cijfer meetelt. En dat brengt weer een hele andere dynamiek met zich mee want nu ben je opeens afhankelijk van de inspanningen van de mede studenten in jouw groep. 

Daarnaast staat Consumer Behavior ook klaar en dat zijn 4 artikelen met dezelfde aanpak. Individueel een Literature Review, een groepsopdracht (“Extended Self in a Digital World”) en een presentatie. Ook voor een cijfer.  Als laatste onderdeel van deze module komt Intellectual Property Right aan bod.  Hier dient ook een stuk voor geschreven te worden. Deze hele module gaat in Mei en Juni behandeld worden met inlever deadlines in Juni en Augustus.

Uiteraard gaat het werk ook gewoon door. Op de London Book Fair kijk je nu toch ook op een andere wijze naar ons vak, waarin opvalt dat innovatie (met alle respect) niet hoog op de agenda staat. Des te meer reden voor mij om vooral door te gaan en straks, hopelijk, een steentje te kunnen bijdragen in vernieuwing en innovatie in het boekenvak. 

Transmedia storytelling staat centraal tijdens mijn studie en boeken maken daar een integraal onderdeel van uit. Content is kennis die overgedragen moet worden op welke wijze dan ook en met behulp van welk medium dan ook. Het is zo oud als de mensheid en kan in mijn optiek meebewegen met de technieken van de huidige en toekomstige tijd. Er is “alleen” innovatie voor nodig. En door deze studie kom ik steeds dichterbij, en kan ik straks meepraten over toepassingen, nieuwe ideeën en richtingen die wij als vak zouden kunnen inslaan.
Best een mooie ideële gedachte als afsluiter…

Wordt vervolgd weer ! (en mocht je meer willen weten…danny@biblio3.nl