Cursus: Google voor uitgevers

Cursus: Google voor uitgevers
Google is niet meer weg te denken als het gaat om zoeken en vinden op het internet. Tegelijk zien veel uitgevers Google nog steeds als de grote tegenstrever. Maar Google heeft ook een groot aantal tools die je als uitgever kunt gebruiken en  als je weet hoe Google denkt (en werkt) dan kun je daar als uitgever zeker je voordeel mee doen.

In de cursus Google voor Uitgevers wordt je in één dag helemaal bijgepraat over een aantal belangrijke topics als gaat om Google en uitgeven.
In de ochtendsessie wordt uitgelegd hoe Google werkt en denkt, wat je kunt doen met een aantal tools zoals Google News en krijg je de basisprincipes als het gaat om SEO en Google: ofwel, hoe schrijf je de webteksten zodanig dat Google ze goed vindt en hoog rankt.
De middag staat helemaal in het teken van Google Analytics. Bijna 90% van alle sites in Nederland worden inmiddels door middel van Google Analytics gemonitord. Maar haalt u wel alles uit het Analytics programma? We leren u een handig dashboard te maken voor uw eigen website zodat u slimme rapportages kunt genereren en weet wat er gebeurt op uw site.

Deze cursus is vooral bedoeld voor redacteuren en marketeers die meer willen weten van mogelijkheden die Google biedt en die interesse hebben in onderwerpen als SEO en Analytics.
De docent, Andre Scholten, is een veelgevraagd adviseur als het gaat om Google. Hij publiceert regelmatig over dit onderwerp op belangrijke sites en geeft wekelijks trainingen en adviezen aan bedrijven en instellingen.
De cursus wordt gegeven op 17 juni en 3 juli.

Een voorproefje van deze cursus kunt u al krijgen tijdens de micromaster van André Scholten op inct.formatie 2015