TMG verwerft meerderheid in GroupDeal

TMG verwerft meerderheid in GroupDeal


Recent heeft TMG een nieuwe strategische richting aangekondigd. De belangrijkste componenten daarvan zijn: focus, bundeling van krachten, en investering in (digitale) groei. TMG wil in de periode 2012-2016 transformeren tot een crossmediaal bedrijf door de online groei te versnellen. De realisatie van het meerderheidsaandeel in GroupDeal past binnen de groeidoelstelling op online gebied.

Het management van GroupDeal blijft aan en heeft de overige 40% van de aandelen in bezit. Als gevolg van de vergroting van het belang worden de resultaten van GroupDeal verwerkt in de geconsolideerde resultaten van TMG. GroupDeal is gevestigd te Amsterdam en heeft 25 fte.

Paul Montagne, directeur van GroupDeal: "De online ambities van GroupDeal sluiten goed aan bij die van TMG. Het meerderheidsbelang verbetert TMG's mogelijkheden tot crosspromotie binnen het eigen portfolio om zo de bekendheid van GroupDeal te vergroten. Bovendien zal nauwere samenwerking van GroupDeal met bijvoorbeeld Hyves, Dichtbij en De Telegraaf Webshop de positie in social shopping verder versterken."

Johan Ooms, hoofd Mergers & Acquisitions van TMG: "De markt voor social shopping is de laatste jaren sterk gegroeid. Voor de komende tijd verwachten we naast verdere marktgroei ook marktconsolidatie waarbij het voor relatief kleine marktpartijen lastiger wordt om interessante aanbiedingen en een groot afzetbereik aan te kunnen bieden. TMG heeft er alle vertrouwen in dat Paul Montagne en zijn team erin zullen slagen om de marktpositie van GroupDeal verder te verstevigen en ook uit te bouwen. "