Voetbal International herlanceert Sport International
Niet als maandblad maar als sportmedia-label; op die manier blaast Voetbal International het merk Sport International nieuw leven in. De eerste productie onder die vlag wordt De Groene Tourkrant, een speciale uitgave rondom de Tour de France.
Sport International (SI) wordt de tak waarmee Voetbal International zich gaat richten op andere sporten dan alleen voetbal. Het eerste project wordt De Groene Tourkrant, een letterlijk groengekleurde uitgave die in samenwerking met Skoda Nederland wordt gerealiseerd. Skoda immers is de nieuwe sponsor van de groene trui, het puntenklassement in de Tour de France. De Groene Tourkrant wordt vlak voor de start van de Tour de France in een oplage van 150.000 exemplaren huis-aan-huis verspreid in Utrecht en omgeving, en bij de Skoda-dealers in Midden-Nederland. De Tour de France start dit jaar in de Domstad.
Rens Muller, voormalig hoofdredacteur van Veronica Magazine, is als ‘coördinator projects & partnerships’ inhoudelijk en commercieel verantwoordelijk voor het nieuwe sportmedia-label. ‘De kennis en kwaliteit die we vanuit Voetbal International in huis hebben gaan we breder inzetten, en daar waar nodig in huis halen. SI maakt media voor opdrachtgevers en in eigen beheer, en dat voor alle mogelijke kanalen, van print tot online en van social media tot video. De Groene Tourkrant is ons eerste project, binnenkort denken we meer nieuwe media-uitingen rondom sport en sporters bekend te kunnen maken’.
De nieuwe uitgever van VI, Robert van den Ham, is de closing keynote op het uitgeverscongres inct.formatie op 22 april a.s.