Wiley gebruikt Dummies-reeks voor contentmarketing

Wiley gebruikt Dummies-reeks voor contentmarketing


Het mooie aan de Dummies reeks is dat zo goed als elk onderwerp erin past, van gitaar leren spelen tot content marketing. In totaal zijn er nu zo’n 1800 titels beschikbaar. Maar nu is het boek niet meer de belangrijkste vorm: dat is online. Waar het voorheen vanzelfsprekend was om een Dummies-boek te zoeken in de boekhandel als je iets wilde bijleren, moet er nu een Dummies-titel bovenaan de Google-resultaten verschijnen van iedereen die een vraag heeft over hoe iets moet. De boeken zijn daarvoor omgewerkt tot ruim 60.00 losse artikelen die op de site dummies.com zijn te raadplegen.
 
Zakelijke markt
Voor de zakelijke markt gaat het met name om white label mini-e-books. Bedrijven geven deze boekjes weg aan klanten in ruil voor contactgegevens of via een site om verkeer te lokken. De uitgever heeft alle kennis en instrumenten in huis om boeken te maken. Die capaciteiten kan het bedrijf ook gebruiken om andere typen publicaties te maken en om anderen te helpen met het maken van publicaties en het bereiken van een lezersgroep.