Moeilijk jaar voor TMG
De opbrengsten van de meeste bedrijfsonderdelen is gedaald, met een paar uitzonderingen. Die van TMG Landelijke Media daalden met 7,4% door een daling bij zowel de oplage van De Telegraaf als van de netto-advertentie-inkomsten. Er was wel groei van de inkomsten uit digitale abonnementen met 71% en uit combi-abonnementen met 44% van De Telegraaf, maar niet genoeg om het verlies bij de papieren kramt te compenseren. Daardoor daalde EBITDA-bijdrage van TMG Landelijke Media sterk.
De opbrengsten van de regionale dag- en weekbladen van Holland Media Combinatie daalden met 6,0%. De EBITDA-bijdragen van de regionale dagbladen stegen flink door effecten van kostenbesparingen ten gevolge van de reorganisatie in 2013. De opbrengsten van Sky Radio Group daalden met 3,0%. Die daling is voor het grootste gedeelte het gevolg van de afname van de advertentie-inkomsten bij Radio Veronica door het gedaalde luistermarktaandeel. In tegenstelling tot andere bedrijfsonderdelen stegen de opbrengsten van Keesing Media Group met 1,6%.
De focus van het bedrijf komt in 2015 vooral te liggen op de hoofdmerken, de ontwikkeling van onderscheidende redactionele inhoud en daarmee op versterking van het kernbedrijf. Digitale initiatieven die niet tot de hoofdmerken behoren zullen geen deel uitmaken van het kernbedrijf.