Sanoma Media beleeft sterke mobiele groei
Ik ben trots op ons enorme mobiele aanbod en tegelijkertijd een beetje verbaasd over het achterblijven van mobiel adverteren. Daar zal het in 2012 dan ook over gaan: mobiel adverteren."
Mediaprijzen
Alleen al in 2011 waren er 2,4 miljoen downloads van de - in totaal nu 73 - apps van Sanoma Media. De apps worden goed gewaardeerd, gezien de diverse onderscheidingen in 2011. NU.nl won de ICE Award voor de beste nieuwe app voor iPhone, iPad en Android. Bovendien werd NU.nl uitgeroepen tot Beste Mobiele Website van het Jaar en scoorde de app hoog op de App Store Rewind 2011 - de lijst met top apps van het jaar - in de categorie Nieuws.
Ook de app van Zwanger.nl scoorde hoog op de App Store Rewind 2011 in de categorie Health & Fitness. De app van AutoWeek won de Mobile Media en Marketing Award. En de Viva-app werd eervol uitgeroepen tot derde beste media app ter wereld en de beste app van Nederlandse tijdschriften.
Mobiele expertise en bereik
De lancering van zoveel apps heeft de mobiele expertise en het mobiele bereik van Sanoma Media nog meer vergroot. NU.nl trok in november zelfs meer bezoekers op mobiel dan op de website. En opmerkelijk: het toegenomen mobiele verkeer lijkt geen kannibaliserend effect te hebben op het online gebruik. Het bereik is additioneel, de momenten verschillen per medium.
Mediaprijzen
Alleen al in 2011 waren er 2,4 miljoen downloads van de - in totaal nu 73 - apps van Sanoma Media. De apps worden goed gewaardeerd, gezien de diverse onderscheidingen in 2011. NU.nl won de ICE Award voor de beste nieuwe app voor iPhone, iPad en Android. Bovendien werd NU.nl uitgeroepen tot Beste Mobiele Website van het Jaar en scoorde de app hoog op de App Store Rewind 2011 - de lijst met top apps van het jaar - in de categorie Nieuws.
Ook de app van Zwanger.nl scoorde hoog op de App Store Rewind 2011 in de categorie Health & Fitness. De app van AutoWeek won de Mobile Media en Marketing Award. En de Viva-app werd eervol uitgeroepen tot derde beste media app ter wereld en de beste app van Nederlandse tijdschriften.
Mobiele expertise en bereik
De lancering van zoveel apps heeft de mobiele expertise en het mobiele bereik van Sanoma Media nog meer vergroot. NU.nl trok in november zelfs meer bezoekers op mobiel dan op de website. En opmerkelijk: het toegenomen mobiele verkeer lijkt geen kannibaliserend effect te hebben op het online gebruik. Het bereik is additioneel, de momenten verschillen per medium.