Tijdschrift Quest lanceert educatieve games voor kinderen

Tijdschrift Quest lanceert educatieve games voor kinderen


Quest en educatie
Thomas Hendriks, hoofdredacteur van Quest: ‘Educatie en Quest gaan goed samen. We zeggen niet voor niets ‘Quest, op een leuke manier wijzer’. De gemiddelde leeftijd van onze lezer is begin 30. Toch wordt Quest in het voortgezet onderwijs al vaak gebruikt als huiswerk. Met QuestPlay lanceren we nu ons eerste digitale initiatief. Je zou kunnen zeggen: voor de kinderen van de Quest-lezer. Maar ik denk dat ieder kind in Nederland hier plezier aan zal beleven.’

25 developers
Voor de realisatie van QuestPlay sloeg G+J Media, uitgever van Quest, de handen ineen met Agnitus, de Amerikaanse uitgever van de succesvolle prijswinnende educatieve app TopIQ. Die app is inmiddels door miljoenen Amerikaanse ouders gedownload. Hendriks: ‘Maar QuestPlay is geen recht-toe-rechtaan vertaling van TopIQ. Een team van 25 developers heeft hard moeten werken om de spellen aan het Nederlandse onderwijs aan te passen.’

Proberen, gebruiken of hebben
Ouders die QuestPlay voor hun kinderen willen downloaden, kunnen een gratis proefabonnement afsluiten via questplay.nl en via de app. Daarna kunnen ouders kiezen voor een van de 3 betaalde opties. ‘QuestPlay Proberen’ geeft 3 maanden volledige toegang, ‘QuestPlay Gebruiken’ een jaar. Bij beide mogelijkheden krijgen ouders eerst nog een maand extra de tijd om QuestPlay gratis te blijven proberen. Ouders die voor ‘QuestPlay Hebben’ kiezen, hebben met een eenmalige aanschaf voor altijd toegang tot de volledige versie.

Continu perfectioneren
De app zal in eerste instantie alleen voor de iPad beschikbaar zijn, aan een versie voor Android-tablets wordt gewerkt. Eric Blok, CEO van G+J Media: ‘Het mooie aan digitale media is dat je een product kunt blijven uitbreiden, bijslijpen en verbeteren. Zo zullen er regelmatig nieuwe games aan QuestPlay toegevoegd worden. En met feedback van gebruikers en ouders worden de games, features en rapportages continu geperfectioneerd.’

Digitaal jaar voor Quest
Het is een productief jaar voor het tijdschrift Quest, dat zijn 10-jarig jubileum vooral viert met digitale lanceringen. Eerder dit jaar ging Quest Test Nederland van start op questtest.nl. Daar werden inmiddels ruim 650.000 tests voltooid en genereerden de bezoekers ruim 20 miljoen pageviews. Met het lanceren van QuestPlay maakt Quest kennis toegankelijk voor een nog grotere groep mensen.
 


Ben jij de uitgeefexpert van 2014?

Doe mee aan de inct-eindejaarsquiz