Grazia start cursus Modejournalistiek

Grazia start cursus Modejournalistiek


Naast de Nederlandse modejournalistiek door de jaren heen wordt er uitgelegd aan welke eisen een goed mode-interview moet voldoen en hoe een modeserie tot stand komt. Veel aandacht is er ook voor de nauwe relatie tussen mode en digitale media. Over de macht van het beeld en de opmars van de fashionblogger. Hoe word je dat eigenlijk? Hoe komt een goed blog tot stand? En vooral: hoe onderscheid je je? Iedere bijeenkomst wordt afgesloten met een passende schrijfopdracht die de cursisten thuis kunnen uitvoeren. Daarnaast brengen de cursisten en docenten een bezoek aan de Amsterdam Fashion Week, waaraan een tweeledige opdracht is verbonden.

Professionals
Elke avond wordt verzorgd door de meest toonaangevende professionals uit het vakgebied.

Gastsprekers zijn onder andere:
◾Mies de Vries (hoofdredacteur Grazia)
◾Rinke Tjepkema (chef redactie Vogue)
◾Bregje Lampe (modejournalist bij de Volkskrant)
◾Karin Kuijpers (hoofdredacteur Metro Mode, lifestylejournalist voor onder andere LINDA. en het Financieele Dagblad)
◾Cara Schiffelers (chef mode Grazia)
◾Kirsten Jassies (Blogcoach en content strateeg)
◾Barbelijn Bertram en Elleke van Duin (oprichters van Tekstbureau Mevrouw Van Dale en freelance journalisten voor onder andere LINDA., Jan, het FInancieele Dagblad, J/M.

Alle deelnemers krijgen van de Fontys Hogeschool Journalistiek Tilburg (FHJ) een certificaat uitgereikt.
 


Wie is de uitgeefexpert van 2014?

Doe mee aan de inct-eindejaarsquiz