Lunchen bij Staal: Rob Koghee (New Skool Media)

Lunchen bij Staal: Rob Koghee (New Skool Media)
Begin juni kwam opeens het opmerkelijke nieuws dat Sanoma 19 titels aan een nieuwe uitgeverij verkoopt: New Skool Media. Een van de twee eigenaren van deze nieuwe uitgeverij is Rob Koghee. Alle reden dus om tijdens een lunch bij Staal in Haarlem weer eens bij te praten.

Volgens Koghee innoveert zijn uitgeverij vooral door samen te werken met andere partijen die de special interest content van New Skool Media kunnen aanvullen. ‘We zoeken daarbij vooral naar andere mogelijkheden zoals databases, e-commerce, reizen en dergelijke. Print en het merk zijn slechts een vehikel. Zo’n innovatief product hoeft niet eens een contentproduct te zijn.’
Een klein nieuwtje kan Koghee al verklappen. New Skool Media gaat samen met Talpa een variant op Heel Holland bakt maken voor het merk Knip. De werktitel is op dit moment Door het oog van de naald. Het zal vanaf begin januari worden uitgezonden op RTL4.

Een ander leuk voorbeeld is dat we in de nieuwe Markthal in Rotterdam een Delicious-restaurant beginnen, samen met een horeca-ondernemer. Een mooie extensie van dat tijdschrift denk ik. Een ander voorbeeld is dat we een joint venture met een Duitse uitgever hebben voor het tijdschrift Knip Mode. We zijn ook gesprekken aan het voeren met een boekenuitgeverij.’

Het hele lunch interview met Rob Koghee kunt u lezen in het decembernummer van het inct.magazine