Content curatie platform ZEEF.com haalt 1,2 miljoen Euro op
ZEEF volgens eigen zeggen:
Iedereen kan een content curator zijn, we doen het eigenlijk allemaal dagelijks via social media. Een content curator zeeft, sorteert, rangschikt en deelt namelijk informatie rond een bepaald onderwerp. Dit kan hij nu ook doen op een eigen pagina op het platform van ZEEF. Of het nu gaat om alle ins en outs op het gebied van zeilen, de leukste sneakers of een informatiepagina over Apple, alle relevante links over deze onderwerpen kan de content curator samenbrengen op zijn eigen ZEEF-pagina. Het uitgangspunt van ZEEF is dat het toevoegen van menselijke kennis aan zoekmachines als Google de beste manier is om de meest relevante informatie over een bepaald onderwerp naar boven te krijgen.
'ZEEF is eenvoudig in het gebruik, gratis beschikbaar en de kracht van crowdsourcing levert goede resultaten. Ik ben er van overtuigd dat ZEEF een wereldwijde community op kan bouwen die het platform gebruikt als kennisbank’, zegt Arthur Kosten, een van de investeerders die heeft deelgenomen aan de financieringsronde.
Een van de belangrijkste kenmerken van ZEEF, in vergelijking met traditionele directories en andere content curatie platformen, is dat de ZEEF lijstjes ook kunnen worden ingebed als widget op andere websites. Deze widgets zijn zeer effectief gebleken in het doorverwijzen van bezoekers naar een ZEEF-pagina en bieden meerwaarde voor lezers.
inct.spiratie 2014
Het congres voor marketeers en uitgevers
8 topsprekers over marketing & sales in de uitgeverij